Kamera Sony FS7 II - premiera

Kamera Sony FS7 II - premiera

Coraz większe możliwości filmowania zaimplementowane do wszelkiego rodzaju aparatów i smartfonów powodują coraz większe zmiany na rynku. W dzisiejszych czasach kamery nie mogą być już tylko zwykłymi rejestratorami dźwięku i obrazu. Coraz większa „profesjonalizacja” rozwiązań w kamerach jest już nie tylko fanaberią producentów, ale wręcz koniecznością, której wymaga rynek. Zobaczmy więc, co producent mówi o swoim nowych  profesjonalnych rozwiązaniach w modelu FS7 II:

 

INFORMACJA PRASOWA FIRMY SONY

Sony FS7 II testy, opinie, recenzje_1

Model FS7 II znacznie poprawia wrażenia przy filmowaniu najlepszym kamkorderem Sony dla dokumentalistów i jednym z najbardziej uniwersalnych kamkorderów Super 35 mm na świecie. Wprowadzono w nim szereg udoskonaleń: od nowego systemu mocowania obiektywu po większą ergonomię czy należący do światowej czołówki system automatycznego, elektronicznego filtra ND o zmiennej gęstości optycznej. Dla użytkownika oznaczają one nowe możliwości.

Filmowanie w ruchu z ręki, z ramienia, z użyciem gimbala... Kamera FS7 II zapewnia imponujący obraz, jakiego można oczekiwać od produktu marki Sony.

 Automatyczny, elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej - swoboda filmowania i poruszania się

Praca z kamerą FS7 II to doświadczenie niezwykłej swobody ruchów i filmowania — bez troszczenia się o niestabilność warunków oświetlenia czy tracenia czasu na zmiany filtrów i szlifowanie ustawień ekspozycji. Zaawansowana technologia firmy Sony zapewnia stałe korygowanie gęstości optycznej elektronicznego filtra ND, nie powodując obniżenia rozdzielczości i zmian kolorystyki.

Jeszcze większa uniwersalność mocowania typu E

Mocowanie typu E gwarantuje zgodność i znakomitą współpracę z obiektywami produkowanymi zarówno przez Sony, jak i inne firmy. W modelu FS7 II pojawiła się zupełna nowość: system blokady dźwignią. Teraz po umieszczeniu obiektywu w gnieździe wystarczy go zamocować, obracając kołnierz. Dodatkowym zabezpieczeniem jest dźwignia blokady obiektywu. W przypadku niektórych większych obiektywów możliwa będzie rezygnacja z użycia oddzielnego uchwytu — lub skrócenie czasu wymiany obiektywu. Po zamontowaniu w gnieździe typu E odpowiedniego adaptera można oczywiście używać obiektywów kinowych i do lustrzanek, w tym produkowanych przez Sony szkieł z mocowaniem typu A. Kamkorder FS7 II pozwoli więc dobrać odpowiedni obiektyw na każdą sytuację.

 

Sony FS7 II testy, opinie, recenzje_2


Obiektyw Super 35/APS-C z elektryczną regulacją zoomu przeznaczony do nagrywania filmów 4K

Obiektyw SELP18110G z elektryczną regulacją zoomu tworzy optymalne warunki do nagrywania filmów urządzeniami z matrycą Super 35/APS-C. Jego imponujący, 6,1-krotny zakres zoomu zaczyna się od szerokiego kąta 18 mm. Maksymalny otwór przysłony jest stały i wynosi F4.

Parametry optyczne obiektywu typu G umożliwiają pracę w standardzie 4K w całym zakresie ogniskowych.

  • Mechaniczna regulacja zoomu daje pełną kontrolą nad ogniskową i pozwala uniknąć opóźnień.
  • System ustawiania ostrości umożliwia wykonywanie przejść w obrazie bez zmiany postawy.
  • Stabilizator obrazu Optical SteadyShot pomaga uniknąć zamazania obrazu i ogranicza potrzebę zwiększania czułości ISO przy słabym świetle.
  • Zwarta, lekka konstrukcja idealnie nadaje się do aktywnego filmowania i pracy z gimbalem.
  • Konstrukcja z uszczelnieniami chroniącymi przed pyłem i wilgocią gwarantuje niezawodne działanie w trudnych warunkach.

 

Sony FS7 II testy, opinie, recenzje_3

 

Kamkorder FS7 II oferowany jest samodzielnie (PXW-FS7M2) i w zestawie z obiektywem SELP18110G (PXW-FS7M2K).

Wygoda i dokładność przy filmowaniu z ramienia

Kamkorder FS7 przyniósł rewolucyjne zmiany w ergonomii. Dzięki opiniom przekazanym nam przez operatorów wersja FS7 II jest jeszcze wygodniejsza w użyciu, zwłaszcza przy wielogodzinnej pracy w terenie. Wszystkie przyciski o programowalnej funkcji mają duże wymiary, a ich liczba wzrosła z sześciu do dziesięciu. Ramię monitora LCD i uchwyt na mikrofon można przełożyć w taki sposób, by do filmowania używać lewego oka.  Zwiększyła się liczba ustawień ramienia teleskopowego, dzięki czemu kamkorder może się znajdować bliżej ciała. Do regulacji nie trzeba już używać żadnych narzędzi.

Uchwyt Sony Smart Grip pozostaje stale pod ręką i zapewnia łatwy dostęp do najważniejszych elementów sterujących.

 

Sony FS7 II testy, opinie, recenzje_4

 

Zapis dużej liczby klatek na sekundę: do 180

Rejestrując obraz w trybie HFR (High Frame Rate — duża liczba klatek na sekundę), można zmienić zwyczajne ujęcie w bardzo atrakcyjne wizualnie, eleganckie przedstawienie ruchu. Kamkorder FS7 II pozwala nagrywać obraz Full HD w tempie do 180 klatek na sekundę. Odtwarzając takie nagranie z kinową prędkością 24 kl./s, uzyskuje się piękny efekt silnie zwolnionego tempa (7,5x). Nie występuje przy tym zmniejszenie dokładności bitowej ani cząstkowy odczyt danych z matrycy. Nie ma zatem problemów z mnożnikiem ogniskowej i zmianą kąta widzenia. W trybie S&Q (Slow & Quick) kamera pozwala nastawiać tempo rejestracji z dokładnością do 1 klatki na sekundę, w zakresie od 1 do 180 kl./s. Dzięki temu można sterować narracją, selektywnie przyspieszając bądź spowalniając akcję.

Luksusowa kolorystyka przy przepływności ograniczającej koszty

Przy nagrywaniu długich materiałów doskonale sprawdza się kodek Sony XAVC™ L (Long GOP). Materiał QFHD 59,94p/50p można zapisywać z przepływnością do 150 Mb/s. Kamera pozwala też uzyskać płynne przejścia tonalne — to zasługa 10-bitowej dokładności obrazu HD — oraz pełną szczegółowość koloru próbkowanego w standardzie 4:2:2. I wszystko to przy przepływnościach, które nie nadwerężą budżetu żadnej produkcji: 50, 35 czy nawet 25 Mb/s. Możliwy jest również zapis w wewnętrznej pamięci obrazu 4K (4096 x 2160) w kinowym standardzie 24p oraz w formatach 59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p i 25p. Kamera obsługuje różne przestrzenie barw, w tym rozszerzoną ITU-R BT.2020, przeznaczoną do rejestracji materiałów Ultra High Definition.

Dostępne są również inne formaty zapisu: XAVC I (Intra) 4K o przepływności 600 Mb/s, QFHD (3840 x 2160), Full HD (1920 x 1080), popularny format MPEG HD 422, Apple ProRes 422 (po podłączeniu modułu rozszerzeń XDCA-FS7, do nabycia oddzielnie). Można nawet nagrywać materiał RAW (po podłączeniu modułu rozszerzeń XDCA-FS7 i zewnętrznego rejestratora, do nabycia oddzielnie).


Sony FS7 II testy, opinie, recenzje_5


NAJWAŻNIEJSZE FUNKCJE

Zdjęcia z ręki. Dłuższe formy. Nowy wymiar perfekcji.

Spełniliśmy życzenia użytkowników. Wprowadziliśmy nowe mocowanie typu E z systemem blokady dźwignią. Należący do światowej czołówki filtr ND o zmiennej gęstości optycznej, umożliwiający płynne sterowanie głębią ostrości. Szereg ulepszeń ergonomii, dzięki którym kamkorder FS7 II jest jeszcze wygodniejszy w użyciu. Doskonałą jakość obrazu z zaawansowanego przetwornika Sony Super 35 mm do rejestracji materiałów 4K i HD, w tym 4K/QFHD 60p/50p z obsługą przestrzeni barw BT.2020. Zapis z szybkością do 180 kl./s umożliwiający odtwarzania w zwolnionym tempie. Pomyśleć tylko, ile to możliwości…

Wbudowany elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej

Elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej — przełomowe rozwiązanie opracowane przez Sony na potrzeby modelu PXW-FS5 — został wykorzystany w korpusie kamkordera Super 35mm, co umożliwiło sprawne filmowanie w ruchu. Użytkownik modelu FS7 II może bez obaw wyjść z cienistego wnętrza na pełne słońce. W przeciwieństwie do konwencjonalnych, optycznych filtrów ND regulacja elektronicznego filtra w kamkorderze FS7 II odbywa się bezstopniowo, w zakresie od 1/4ND do 1/128ND, i może przebiegać w pełni automatycznie. Użytkownik może więc ręcznie regulować głębię ostrości pierścieniem przysłony na obiektywie, podczas gdy kamera FS7 II samoczynnie utrzymuje stałą ekspozycję bez zmieniania wzmocnienia ani czasu otwarcia migawki.

Model FS7 II jest więc idealnym narzędziem do szybkiego filmowania w zmiennych warunkach.

Przetwornik obrazu 4K Exmor® Super 35

Do najważniejszych cech przetworników obrazu należy rozmiar. Opracowana przez Sony matryca Super 35 pozwala uzyskać efekt „bokeh”, czyli rozmycie tła powstające wskutek małej głębi ostrości. Efekt ten ułatwia skierowanie uwagi widza na główny temat ujęcia. Im większy przetwornik obrazu, tym łatwiej go osiągnąć. Większe rozmiary matrycy uzyskać szerszy kąt widzenia obiektywu i oznaczają na ogół lepszą światłoczułość oraz niższy poziom szumu w obrazie. W przypadku matrycy w modelu FS7 II wielkość to zaledwie początek:

  • 14-stopniowa tolerancja naświetlenia umożliwia imponujące odwzorowanie poziomów szarości bez utraty szczegółów w cieniach i wypalenia świateł.
  • Czułość ISO 2000 pozwala filmować nawet po zachodzie słońca — bez rozstawiania ton sprzętu oświetleniowego.
  • Rozdzielczość 4K. Składająca się z 11,6 miliona pikseli matryca ma efektywną rozdzielczość 8,8 miliona pikseli i zapewnia pełną rozdzielczość 4K. Daje to możliwość rejestracji materiału HD ze szczegółami i fakturami, jakich nie uchwyci żaden przetwornik obrazu HD.
  • Konstrukcja Sony Exmor® CMOS zapewnia bardzo dużą szybkość odczytu danych i minimalne deformacje obrazu. Rejestracja materiału jest więc możliwa w tempie do 180 klatek na sekundę.

Tryb HFR — rejestracja do 180 klatek na sekundę

Rejestracja obrazu w trybie HFR spowalnia bieg czasu i eksponuje piękno oraz dramaturgię ruchu. Kamkorder FS7 II umożliwia ciągłe nagrywanie obrazu Full HD w tempie do 180 klatek na sekundę. Odtwarzając takie nagranie ze standardową prędkością 23,98p, uzyskuje się nadzwyczajnie wyglądający efekt silnie zwolnionego tempa — do 7,5x. W przeciwieństwie do funkcji „burst”, umożliwiającej zapis obrazu tylko przez krótki czas, model FS7 II nagrywa w sposób ciągły. Znacznie zmniejsza to ryzyko dokonania nagrania w niewłaściwym momencie — i liczbę powtarzanych ujęć. Użytkownik ma ponadto do dyspozycji funkcję zapisu w zwolnionym i przyspieszonym tempie. Umożliwia ona ustawienie tempa rejestracji z dokładnością do 1 klatki na sekundę, w zakresie od 1 do 180 kl./s. W ten sposób można tworzyć filmy poklatkowe ukazujące ruch chmur, rozwijające się kwiaty itp. Aby uzyskać jeszcze większą szybkość rejestracji obrazu — do 240 kl./s w przypadku materiału RAW 2K — można podłączyć moduł XDCA-FS7 oraz zewnętrzny rejestrator (oba urządzenia do nabycia oddzielnie). Odtwarzanie przy 23,98p zapewnia wówczas 10-krotnie zwolnione tempo.

 

Moduł rozszerzeń do nagrywania w formatach RAW / Apple ProRes 422 i pracy z wieloma kamerami

Aby kamkorder PXW-FS7 II był mały, lekki i wygodny do trzymania w ręku, konstruktorzy Sony postanowili przenieść pewne funkcje do zewnętrznego, sprzedawanego oddzielnie modułu rozszerzeń XDCA-FS7. Po jego podłączeniu można korzystać z następujących ważnych możliwości:

  • Nagrywanie materiału RAW na zewnętrzne urządzenie.  
    Dla zapewnienia maksymalnego bogactwa kolorystyki, kontrastu i rozdzielczości obrazu moduł XDCA-FS7 umożliwia zapis materiału w formacie RAW na podłączony zewnętrzny rejestrator (sprzedawany oddzielnie). 12-bitowy, kodowany liniowo materiał RAW o rozdzielczości 4K lub 2K pozwala na uzyskanie żywych kolorów. Do połączenia modułu XDCA-FS7 z kompatybilnym rejestratorem RAW — takim jak Sony HXR-IFR5/AXS-R5 czy Convergent Design® Odyssey 7Q+ z opcją Sony FS RAW — potrzebny jest tylko jeden przewód BNC. Rejestratory Atomos® Shogun Inferno i Shogun Flame pozwalają dodatkowo nagrywać wyjściowy materiał z modułu XDCA-FS7 w formacie Apple ProRes i CDNG. Nagrywanie materiału RAW nie stanowi przeszkody w równoczesnym zapisie na wewnętrzny nośnik obrazu wideo Full HD ze zsynchronizowanym kodem czasowym. Film ten będzie można później wykorzystać jako materiał proxy do montażu off-line.
  • Nagrywanie w formacie Apple ProRes 422.
    Zdarza się, że organizacja pracy jest oparta na kodeku Apple ProRes 422. W takich przypadkach moduł XDCA-FS7 umożliwia nagrywanie obrazu 1920 x 1080 w formacie Apple ProRes 422 lub Apple ProRes 422 HQ na kartę XQD™ w kamerze.
  • Praca w systemach zawierających wiele kamer.
    Z myślą o nagrywaniu wieloma kamerami moduł XDCA-FS7 generuje sygnał synchronizujący (genlock) i jest wyposażony w system wejście/wyjście kodu czasowego.

Jeszcze większa wygoda podczas zdjęć z ręki

Kamkorder FS7 jest powszechnie ceniony za wyjątkowe możliwości filmowania z ręki. Kamera opiera się wówczas na klatce piersiowej lub ramieniu i jest podtrzymywana oraz stabilizowana prawą ręką. Zintegrowana poduszka na ramię gwarantuje stabilność przy filmowaniu z ramienia, a obły tył obudowy dobrze przylega do klatki piersiowej. W wersji FS7 II wprowadzono kolejne udoskonalenia, dzięki czemu kamera stała się jeszcze bardziej uniwersalna.

Specjalny uchwyt Sony

Inteligentny uchwyt Sony „Smart Grip” — owoc tysięcy godzin badań — stanowi konfigurowalne „centrum dowodzenia” umieszczone na obrotowym ramieniu teleskopowym. Znajduje się na nim dźwignia zoomu, przycisk rozpoczynania i zatrzymywania nagrywania oraz szereg elementów o programowalnej funkcji, w tym pokrętło do regulacji przysłony. Kamerę można więc obsługiwać, nie zdejmując ręki z uchwytu. Ergonomiczny kształt zapewnia wygodę nawet po wielu godzinach pracy. Aby wyregulować kąt uchwytu, wystarczy nacisnąć przycisk.

Nieprzeciętna wytrzymałość

Kamera Sony FS7 II jest zaprojektowana do pracy w niesprzyjających warunkach i spełnia te same wymagania co model FS7. Szkielet wykonano z magnezu — materiału łączącego sztywność z lekkością. Przyciski, pokrętła oraz inne elementy są uszczelnione i zabezpieczone przed pyłem wodnym i kurzem. W przypadku kamery 4K o dużej czułości pierwszorzędne znaczenie ma kwestia chłodzenia. Konstruktorzy Sony zaprojektowali więc specjalne ciepłowody, które odprowadzają ciepło z podzespołów elektronicznych do oddalonego radiatora. Chłodzenie radiatora zapewnia kanał powietrzny, dodatkowo chroniący podzespoły elektroniczne przed pyłem i wilgocią.

* Wymagane jest dokładne zamknięcie wszystkich portów i osłon. Odporność na pył zgodnie z normą IEC 60529, klasa IPX5.

 

Stopka Multi Interface (MI)

Kamera FS7 II pozwala korzystać z zalet uniwersalnej stopki akcesoriów Sony Multi-Interface (MI), która zapewnia zasilanie, sygnały sterujące i włączanie/wyłączanie współpracujących z nią akcesoriów Sony. Stopka pozwala na przykład na instalację i obsługę systemu mikrofonu bezprzewodowego Sony UWP-D11 lub UWP-D12 bądź lampy HVL-LBPC.*

*Akcesoria są sprzedawane oddzielnie. Lampa HVL-LBPC nie pobiera energii z kamery FS7 II.

 

Obsługa wejściowego dźwięku 4-kanałowego i możliwość jego nagrywania

Kamera FS7 II obsługuje 4-kanałowy dźwięk wejściowy. Przy nagrywaniu wywiadów itp. możliwe jest więc równoczesne wykorzystanie zewnętrznego mikrofonu do rejestracji dźwięków z otoczenia, wbudowanego mikrofonu do nagrywania uwag operatora oraz dwóch sprzedawanych oddzielnie mikrofonów bezprzewodowych z serii UWP do rejestracji głosów prowadzącego wywiad i jego rozmówcy. Można ponadto dodać sprzedawany oddzielnie adapter XLR-K2M lub XLR-K1M, który dzięki dwóm wejściom XLR pozwala podłączyć jeszcze więcej urządzeń. Osłona elementów sterujących modelu FS7 II składa się obecnie na płasko, co zmniejsza ryzyko ewentualnych uszkodzeń.

Świat 4K firmy Sony

Standard 4K wyrasta na konsumencką platformę rozrywkową, tak jak przed dekadą stawał się nią format HD. Sony odgrywa w tej zmianie prawdziwie kluczową rolę. Kiedy w 2005 roku wprowadzaliśmy pierwsze na świecie komercyjne projektory 4K, musieliśmy wyjaśniać, że „K” oznacza 1024 piksele w poziomie, a „4K” to rozdzielczość 4096 x 2160. Wówczas trzeba było szczegółowo przedstawiać w poradnikach zalety tego rozwiązania, takie jak rozdzielczość czy odległość oglądania. Dziś 4K to platforma produkcyjna o mocnej pozycji. Jest ona wpisana do specyfikacji DCI (Digital Cinema Initiative). Standardy 4K wydały ITU oraz SMPTE. Stowarzyszenie Elektroniki użytkowej promuje termin „Ultra High-Definition” (Ultra HD), który służy jako określenie produktów 4K powszechnego użytku.

Specyfikacja techniczna

Waga

Około 2,0 kg (sam korpus)

Około 4,5 kg (z wizjerem, muszlą oczną, pilotem na uchwycie, akumulatorem BP-U30, obiektywem SELP18110G i kartą pamięci XQD)

Wymiary
(szer. x wys. x gł.)

158,9 x 245,2 x 247 mm
(korpus bez wystających elementów)

Zasilanie

Napięcie stałe 16,5 V (akumulator)
Napięcie stałe 12,0 V (zasilacz sieciowy)

Temperatura w środowisku pracy

Od 0° C do 40° C

Temperatura przechowywania

Od -20° C do +60° C

Mocowanie obiektywu

typ E (typ z dźwignią blokady)

Przetwornik obrazu (typ)

Jednoukładowy przetwornik CMOS Exmor typu Super35

Efektywna liczba pikseli

17:9, 4096 (w poziomie) x 2160 (w pionie)
16:9, 3840 (w poziomie) x 2160 (w pionie)

Czas otwarcia migawki

Od 1/3 do 1/9000 s

Format zapisu obrazu

(MPEG-4 H.264/AVC)

  • Tryb XAVC-I: DCI4K 59,94p CBR, przepływność 600 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: DCI4K 50p CBR, przepływność 500 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: DCI4K 29,97p CBR, przepływność 300 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: DCI4K 23,98p CBR, przepływność 240 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: DCI4K 24,00p CBR, przepływność 240 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: DCI4K 25p CBR, przepływność 250 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: QFHD 59,94p CBG, przepływność 600 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: QFHD 50p CBG, przepływność 500 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: QFHD 29,94p CBG, przepływność 600 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: QFHD 23,98p CBG, przepływność 240 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: QFHD 25p CBG, przepływność 250 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: HD 59,94p VBR, maks. przepływność 222 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: HD 50p VBR, maks. przepływność 185 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: HD 59,94i VBR, maks. przepływność 111 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: HD 50i VBR, maks. przepływność 112 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: HD 29,97p VBR, maks. przepływność 111 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: HD 23,98p VBR, maks. przepływność 89 Mb/s,
  • Tryb XAVC-I: HD 25p VBR, maks. przepływność 112 Mb/s,
  • Tryb XAVC-L QFHD 59,94p/50p: VBR, maks. przepływność 150 Mb/s,
  • Tryb XAVC-L QFHD 29,97p/23,98p/25p: VBR, maks. przepływność 100 Mb/s,
  • Tryb XAVC-L HD 50: VBR, maks. przepływność 50 Mb/s,
  • Tryb XAVC-L HD 35: VBR, maks. przepływność 35 Mb/s,
  • Tryb XAVC-L HD 25: VBR, maks. przepływność 25 Mb/s,
  • Tryb MPEG HD422: CBR, maks. przepływność 50 Mb/s (MPEG-2 422P@HL),

Format zapisu (audio)

LPCM 24 bity, 48 kHz, 4 kanały

Liczba klatek na sekundę podczas zapisu

  • Tryb XAVC-I DCI4K: 4096 x 2160 / 59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p, 24p, 25p
  • Tryb XAVC-I QFHD: 3840 x 2160 / 59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p, 25p
  • Tryb XAVC-I HD: 1920 x 1080 / 59,94p, 50p, 59,94i, 50i, 29,97p, 23,98p, 25p
  • Tryb XAVC-L QFHD: 3840 x 2160 / 59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p, 25p
  • Tryb XAVC-L HD 50: 1920 x 1080 / 59,94p, 50p, 59,94i, 50i, 29,97p, 23,98p, 25p
  • Tryb XAVC-L 35: 1920 x 1080 / 59,94p, 50p, 59,94i, 50i, 29,97p, 23,98p, 25p
  • Tryb XAVC-L 25: 1920 x 1080 / 59,94i, 50i
  • Tryb MPEG HD422: 1920 x 1080 / 59,94i, 50i, 29,97p, 23,98p, 25p
  • 1280 x 720 / 59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p, 25p

Czas nagrywania/odtwarzania

(dla karty QD-G128A - 128 GB)

  • Tryb XAVC-I QFHD 59,94p: ok. 22 minut
  • Tryb XAVC-I QFHD 50p: ok. 26 minut
  • Tryb XAVC-I QFHD 29,97p: ok. 44 minut
  • Tryb XAVC-I QFHD 23,98p: ok. 55 minut
  • Tryb XAVC-I QFHD 25p: ok. 52 minut
  • Tryb XAVC-I HD 59,94p: ok. 59 minut
  • Tryb XAVC-I HD 50p: ok. 71 minut
  • Tryb XAVC-I HD 59,94i: ok. 118 minut
  • Tryb XAVC-I HD 50i: ok. 141 minut
  • Tryb XAVC-I HD 29,97p: ok. 118 minut
  • Tryb XAVC-I HD 23,98p: ok. 147 minut
  • Tryb XAVC-I HD 25p: ok. 141 minut
  • Tryb XAVC-L QFHD 59,94p/50p: ok. 87 minut
  • Tryb XAVC-L QFHD 29,97p/23,98p/25p: ok. 131 minut
  • Tryb XAVC-L 50: ok. 262 minut
  • Tryb XAVC-L 35: ok. 374 minut
  • Tryb XAVC-L 25: ok. 524 minut
  • Tryb MPEG HD422: ok. 262 minut

Wbudowane filtry optyczne

Filtry ND
WYŁ.: WYRAŹNY
1: 1/4ND
2: 1/16ND
3: 1/64ND
Liniowa regulacja ND (od 1/4ND do 1/128ND)

Czułość (2000 luksów, współczynnik odbicia 89,9%)

Gamma obrazu: T14 (tryb 3840 x 2160/23,98p, 3200 K)

Czułość ISO

ISO 2000 (gamma S-Log3, źródło światła D55)

Minimalne oświetlenie

0,7 lx (+18 dB, 23,98p, migawka wyłączona, filtr ND przezroczysty, przysłona F1,4)

Stosunek sygnału do szumu

57 dB (Y) (typowo)

Funkcja zwolnionego i przyspieszonego tempa

  • Tryb XAVC-I 3840 x 2160: od 1 do 60 klatek (59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p, 25p)
  • Tryb XAVC-I 1920 x 1080: od 1 do 180 klatek (59,94p, 29,97p, 23,98p); od 1 do 150 klatek (50p, 25p)
  • Tryb XAVC-L 3840 x 2160: od 1 do 60 klatek (59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p, 25p)
  • Tryb XAVC-L 1920 x 1080: od 1 do 120 klatek (59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p, 25p)

Balans bieli

Zaprogramowany, pamięć A, pamięć B (1500 K-50 000 K)/ATW

Wzmocnienie

-3, 0, 3, 6, 9, 12, 18 dB, AGC

Krzywa gamma

STD, HG, własny, S-Log2, S-Log3

Wejście audio

3-stykowe złącze XLR (żeńskie) (x2), liniowe/mikrofonowe/mikrofonowe +48 V, przełączany poziom referencyjny mikrofonu: -40, -50, -60 dBu

Wyjście SDI

BNC (x2), przełączanie 3G-SDI/HD-SDI SMTPE292M/424M/425M

USB

Urządzenie USB, złącze mini-B (x1)

Wyjście słuchawkowe

Gniazdo stereofoniczne mini-jack (x1) -16 dBu 16 Ω

Wyjście głośnikowe

Monofoniczne

Wejście DC

Gniazdo prądu stałego

Zdalne sterowanie

Gniazdo stereofoniczne mini-minijack (Φ2,5 mm)

Wyjście HDMI

Typu A (x1)

Opcjonalnie

4-stykowe, typu A do sieci W-LAN (x1)

Wbudowany monitor LCD

8,8 cm (3,5 cala) ok. 1,56 mln punktów

Wbudowany mikrofon

Wszechkierunkowy, monofoniczny mikrofon pojemnościowy

Typ nośnika

Gniazdo karty XQD (x2)
Gniazdo karty SD (x1) do zapisu danych konfiguracyjnych

Pobór mocy oraz czas pracy akumulatora

(nagrywanie w trybie XAVC-I QFHD 59,94p, obiektyw SELP18110G, włączony wizjer, bez używania urządzeń zewnętrznych)

  • pobór ok. 19 W
  • czas ok. Około 1 h z akumulatorem BP-U30
  • czas ok. 2 h z akumulatorem BP-U60
  • czas ok. 3 h z akumulatorem BP-U90

Dostarczane wyposażenie

  • Przykrywka korpusu (1 szt.)
  • Wizjer (1 szt.)
  • Osłona wizjera (1 szt.)
  • Muszla oczna (1 szt.)
  • Pilot na uchwycie (1 szt.)
  • Moduł USB sieci bezprzewodowej IFU-WLM3 (1 szt.)
  • Bezprzewodowy pilot (1 szt.) (RMT-845)
  • Uchwyt montażowy adaptera WA (1 szt.)
  • Zasilacz sieciowy (1 szt.)
  • Ładowarka BC-U1 (1 szt.)
  • Akumulator BP-U30 (1 szt.)
  • Przewód zasilający (2 szt.)
  • Przewód USB (1 szt.)
  • Instrukcja obsługi (1 szt.)
  • CD-ROM „Podręcznik do kamery na karty pamięci” (1 szt.)
  • Przewód zasilający IS1293 dla Indii (niedostarczany w pewnych krajach) (2 szt.)

 

 

źródło: www.sony.pl

Tag: sony, FS7

1 Komentarz

  • Grizz Olo

    Grizz Olo 2016-11-19

    180 kl/s - robi wrażenie!

Napisz komentarz

Musisz być zalogowany  aby opublikować komentarz.


Kategorie Bloga

Tags

Ostatni komentarz

Porównaj
Kontynuuj Porównaj