Canon 6D II - premiera

Canon 6D II - premiera

Aparaty z linii 6D plasowane są przez Canona w kategorii: „Lustrzanki cyfrowe dla entuzjastów”. No cóż! Wprawdzie nie jest to high-endowy sprzęt, ale ja nie nazwałbym tej lustrzanki sprzętem dla entuzjastów... Dlaczego? Bo w gruncie rzeczy to kawał dobrze skrojonej lustrzanki, która w codziennym życiu bardzo przyzwoicie spełnia swoją rolę. Podobnie rzecz ma się z najnowszym modelem w tej linii tj. 6D mark II. Aparat zyskał nową matrycę, nowy procesor graficzny, nowy AF z Dual Pixel na matrycy, obrotowy ekran LCD itd, itp.... Sporo się tego nazbierało, ale trzeba przy tym wspomnieć, że poprzednik był dość leciwy, więc do zmiany poszło prawie wszystko... Zresztą, zobaczcie sami:

 

Canon 6d m2 testy opinie recenzje 1

 

Canon 6d m2 testy opinie recenzje 2




Matryca światłoczuła

  • pełna klatka CMOS 35,9 × 24,0 mm
  • efektywna liczba pikseli - ok. 26,2 MPix
  • współczynnik proporcji obrazu: 3:2
  • filtr dolnoprzepustowy: wbudowany, stały
  • wbudowany system czyszczący EOS
  • typ filtra kolorowego: kolor podstawowy

Stabilizacja obrazu

  • optyczny stabilizator obrazu w zgodnym obiektywie
  • 5-osiowa wewnętrzna cyfrowa stabilizacja obrazu w trybie filmowania (z wyłączeniem obiektywów: EF 50mm f/1.2L USM, EF 85mm f/1.2L II USM, EF 200mm f/2L IS USM, EF 300mm f/2.8L IS II USM, EF 400mm f/2.8L IS II USM, EF 500mm f/4L IS II USM, EF 600mm f/4L IS II USM, EF 800mm f/5.6L IS USM i EF 200-400mm f/4L IS USM)

Regulacja ostrości

Korzystając z wizjera optycznego:

  • TTL-SIR, wykrywanie fazy za pomocą specjalnego czujnika AF
  • 45 krzyżowych punktów AF (45 krzyżowych punktów AF f/5.6, 27 punktów f/8 (9 krzyżowych), punkt środkowy f/2,8 oraz podwójny punkt krzyżowy f/5,6)
  • od -3 do 18 EV (temp. 23°C i ISO 100) dla centralnego punktu AF (obiektywy z przysłoną f/2,8 lub jaśniejsze)
  • tryby AF: One Shot AF, Predykcyjny AI Servo AF (algorytm AI Servo II), Tryb AI Focus AF

Korzystając z trybu Live View na ekranie LCD:

  • system Dual Pixel CMOS AF. Piksele detekcji fazy wbudowane w matrycę (autofokus jest dostępny na obszarze ok. 80% w pionie × 80% w poziomie kadru)
  • max. 63 punkty AF (stała lokalizacja na siatce 9 × 7) wybierane automatycznie przez aparat (liczba punktów AF zależy od wybranego formatu obrazu)
  • od -2,5 do 18 EV (temp. 23°C i ISO 100) w trybie One-Shot AF
  • tryby AF: One Shot AF, Servo AF

Wybór punktu AF

Korzystając z wizjera optycznego:

  • wybór automatyczny: 45-punktowy system AF
  • wybór ręczny: jednopunktowy/Spot AF
  • wybór ręczny: strefowy AF
  • wybór ręczny: wielkostrefowy AF
  • niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie

Korzystając z ekranu LCD:

  • wybór automatyczny: AIAF twarz + śledzenie, maks. 63 punkty AF w przypadku niewykrycia obiektów/twarzy
  • wybór ręczny na ekranie dotykowym lub swobodne ustawianie 1 punktu AF / 1 strefy AF (9 punktów, siatka 3 × 3)

Mikroregulacja AF

  • +/- 20 kroków (ustawienia szerokokątne i telefoto dla obiektywów zmiennoogniskowych)
  • regulacja wszystkich obiektywów o tę samą wartość
  • oddzielne dostosowanie nawet 40 obiektywów
  • zapamiętywanie regulacji obiektywu przez numer seryjny

Regulacja ekspozycji

Korzystając z wizjera optycznego:

  • czujnik pomiarowy RGB+IR, 7560 pikseli
  • pomiar na obszarze podzielonym na 63 części (9 × 7)
  • pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)
  • pomiar skupiony (około 6,5% wizjera)
  • pomiar punktowy (około 3,2% wizjera)
  • pomiar centralnie ważony uśredniony
  • zakres pomiaru: 1–20 EV (przy 23°C, ISO 100)

Korzystając z trybu Live View na ekranie LCD:

  • pomiar wielosegmentowy (315 stref)
  • pomiar skupiony (około 6,3% ekranu LCD)
  • pomiar punktowy (około 2,7% ekranu LCD)
  • pomiar centralnie ważony uśredniony
  • zakres pomiaru: 0–20 EV (temp. 23°C, ISO 100, pomiar wielosegmentowy)

Korekcja ekspozycji

  • +/-5 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia
  • możliwość połączenia z automatyczną sekwencją naświetlania

Sekwencja naświetlania

  • 2, 3, 5 lub 7 zdjęć +/-3 EV w krokach 1/3 lub 1/2 stopnia

Czułość ISO

  • zdjęcia: Auto (100–40000), 100–40000 (z przyrostem co 1/3 stopnia lub cały stopień) ISO w trybie ręcznym można rozszerzyć do L: 50, H1: 51200, H2: 102400
  • film: Auto (100–25600), 100–25600 (z przyrostem co 1/3 stopnia lub co jeden stopień); ustawienie ISO w trybie ręcznym/automatycznym można rozszerzyć do H1: 51200. H2: 102400

Migawka

  • elektronicznie sterowana migawka szczelinowa
  • 30–1/4000 s (z dokładnością do 1/2 lub 1/3 stopnia), tryb Bulb (pełny zakres czasów naświetlania; dostępny zakres zależy od trybu fotografowania)

Balans bieli

  • automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę
  • AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli)
  • światło dzienne
  • miejsca ocienione
  • pochmurny dzień
  • żarówki
  • białe światło fluorescencyjne
  • lampa błyskowa
  • nastawa własna
  • ustawienie temperatury barwowej (około 2500–10 000 K)
  • możliwy zapis 1 ustawienia balansu bieli wg wzorca
  • korekcja balansu bieli: niebieski/bursztynowy +/-9 lub purpurowy/zielony +/-9

Wizjer

  • pentagonalny układ luster
  • pole widzenia (pionowo/poziomo) - ok. 98%
  • powiększenie: ok. 0,71x
  • punkt oczny: około 21 mm (od środka soczewki okularu)
  • korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1 (dioptria)
  • matówka: Stała (przepuszczalny ekran LCD)
  • szybko-powrotne lustro półprzepuszczalne (przesyłanie: współczynnik odbicia 40:60, brak winietowania w przypadku obiektywów EF 600 mm f/4 lub krótszych)

Informacje w wizjerze

  • informacje dot. AF: punkty AF, potwierdzenie ostrości, tryb wyboru pola AF, tryb AF
  • informacje o ekspozycji: tryb ekspozycji, czas naświetlania, wartość przysłony, czułość ISO, blokada AE, poziom/korekta ekspozycji, tryb pomiaru, koło pomiaru punktowego, ostrzeżenie o ekspozycji, sekwencja naświetlania
  • informacje o lampie błyskowej: gotowość lampy błyskowej, szybka synchronizacja, blokada FE, kompensacja ekspozycji lampy błyskowej, światło redukujące efekt czerwonych oczu.
  • informacje o obrazie: informacje o karcie, maks. liczba zdjęć seryjnych (wskaźnik 2-cyfrowy), priorytet jasnych partii obrazu (D+).
  • informacje o kompozycji: siatka, poziomica elektroniczna, format obrazu
  • inne informacje: tryb wyzwalania migawki, stan akumulatora, symbol ostrzeżenia, wykrywanie migotania, jakość obrazu (RAW/JPEG)

Monitor LCD

  • odchylany ekran dotykowy TFT Clear View II
  • przekątna 7,7 cm (3 cale);
  • format obrazu 3:2;
  • rozdzielczość ok. 1,04 mln punktów
  • pole krycia - ok. 100 %
  • kąt widzenia (poziomo/pionowo): ok. 170°
  • powłoka zapobiegająca plamom
  • 7 poziomów regulacji jasności
  • opcje wyświetlania: ekran szybkich nastaw, ustawienia aparatu, elektroniczne poziomowanie kadru

Lampa błyskowa

  • tryby: automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręczny
  • X-sync: 1/180 s
  • korekta ekspozycji lampy: +/- 3 EV, z dokładnością do 1/2 lub 1/3 stopnia
  • sekwencja nastaw ekspozycji lampy błyskowej: Tak, w przypadku zgodnej zewnętrznej lampy błyskowej
  • blokada ekspozycji lampy
  • synchronizacja błysku z drugą kurtyną
  • gorąca stopka
  • zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi: E-TTL II z lampą błyskową Speedlite serii EX, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowych (wymagane wyposażenie dodatkowe)
  • sterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi za pomocą menu aparatu

Tryby fotografowania

  • programowa AE
  • preselekcja czasu
  • preselekcja przysłony
  • ręczna regulacja ekspozycji
  • ekspozycja w trybie Bulb
  • nastawa własna (C1/C2)
  • inteligentna scena auto
  • twórcze auto
  • portrety
  • zdjęcie grupowe
  • krajobrazy
  • sport
  • dzieci
  • panoramowanie (max. efekt w trybie panoramowania jest dostępny w przypadku używania następujących obiektywów: EF 24-105mm f/4L II IS USM)
  • małe odległości
  • żywność
  • światło świec
  • nocne portrety
  • zdjęcia nocne z ręki
  • kontrola podświetlenia HDR)

Style obrazów

  • automatyczny
  • standardowy
  • portrety
  • krajobrazy
  • szczegółowy
  • neutralny
  • dokładny
  • monochromatyczny
  • zdefiniowany przez użytkownika (x3)

Przestrzeń kolorów

  • sRGB i Adobe RGB

Przetwarzanie obrazu

  • tryb priorytetu jasnych partii obrazu
  • automatyczny optymalizator jasności (4 ustawienia)
  • redukcja zakłóceń przy długim naświetlaniu
  • redukcja zakłóceń – High ISO (4 ustawienia oraz redukcja szumów zdjęć seryjnych)
  • automatyczne korygowanie jasności brzegów obiektywu, korygowanie dystorsji, korygowanie aberracji chromatycznej i korekcja dyfrakcji
  • ekspozycja wielokrotna
  • tryb HDR
  • obróbka obrazów RAW – tylko podczas wyświetlania obrazu
  • zmiana rozmiaru na M lub S1, S2

Tryby migawki

  • pojedyncze
  • seria zdjęć L
  • seria zdjęć H
  • samowyzwalacz (2 s + tryb zdalny, 10 s + tryb zdalny, seria zdjęć)
  • pojedyncze ciche zdjęcia
  • ciche serie zdjęć

Seria zdjęć

  • max. około 6,5 kl./s (JPEG, czułość ISO 100, styl obrazu: standardowy. Zależy od obiektu, marki i pojemności karty pamięci, jakości zapisu obrazu, czułości ISO, trybu wyzwalania, stylu obrazu, funkcji indywidualnych itp.)
  • szybkość utrzymywana maks. w przypadku 150 obrazów JPEG i 21 obrazów RAW (wymaga zgodnej karty pamięci SDHC/SDXC UHS o klasie szybkości 1. Łączna liczba zarejestrowanych klatek zależy od fotografowanego obiektu, ustawień i marki karty pamięci)

Programator czasowy

  • wbudowany (liczba zdjęć do wyboru: od 1 do 99 lub bez ograniczeń)
  • timer funkcji Bulb
  • tryb filmu poklatkowego

Tryb Live View

  • typ: wizjer elektroniczny z matrycą światłoczułą
  • pole krycia: ok. 100% (w poziomie i w pionie)
  • odświeżanie: 29,97 kl./s
  • ręczna regulacja ostrości (powiększenie obrazu 5x lub 10x w dowolnym punkcje ekranu)
  • autofokus: technologia Dual Pixel CMOS AF (autofokus jest dostępny na obszarze około 80% w pionie × 80% w poziomie kadru, czułość śledzenia (od -3 do +3) i szybkość filmowego Serwo AF (od -7 do +2)
  • Pomiar wielosegmentowy przy użyciu matrycy światłoczułej w czasie rzeczywistym

Typy plików foto

  • JPEG: niska kompresja, standardowa kompresja (zgodność ze standardem Exif 2.30 (Exif Print))/zgodność ze standardem DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0,
  • JPEG 3:2: (L) 6240 × 4160, (M) 4160 × 2768, (S1) 3120 × 2080, (S2) 2400 × 1600
  • JPEG 4:3: (L) 5536 × 4160, (M) 3680 × 2768, (S1) 2768 × 2080, (S2) 2112 × 1600
  • JPEG 16:9: (L) 6240 × 3504, (M) 4160 × 2336, (S1) 3120 × 1752, (S2) 2400 × 1344
  • JPEG 1:1: (L) 4160 × 4160, (M) 2768 × 2768, (S1) 2080 × 2080, (S2) 1600 × 1600
  • RAW: RAW, M-RAW, S-RAW (14-bitowy, oryginalny RAW firmy Canon wersja 2),
  • RAW: (RAW) 6240 × 4160, (M-RAW) 4680 × 3120, (S-RAW) 3120 × 2080
  • zgodność ze standardem Digital Print Order Format [DPOF] wersja 1.1
  • jednoczesne rejestrowanie zdjęć RAW + JPEG: RAW + JPEG, M-RAW + JPEG, S-RAW + JPEG.

Typy plików filmowych

  • MPEG4 AVC / H.264 (wideo: kompresja międzyklatkowa H.264; dźwięk: Linear PCM/AAC; możliwość ręcznej regulacji poziomu nagrywania dźwięku)
  • MOV: Motion JPEG (4K 29,97/25,00, tylko filmy poklatkowe)
  • ALL-I (FHD 29,97/25,00, tylko filmy poklatkowe)

Rozmiar filmu

  • 1920 × 1080 (59,94, 50, 29,97, 25, 23,976 kl./s) – standardowa lub niska kompresja IPB
  • 1280 × 720 (59,94, 50, 29,97, 25 kl./s) – standardowa lub niska kompresja IPB
  • Film HDR (dostępna tylko w niektórych trybach ujęć specjalnych): 1920 × 1080 (59,94, 50, 29,97, 25, 23,976 kl./s) – kompresja IPB (standardowa lub niska)
  • Film poklatkowy: 3840 × 2160 (29,97, 25 kl./s) Motion JPEG lub 1920 × 1080 (29,97, 25 kl./s) ALL-I

Długość filmu

  • max. czas trwania: 29 min i 59 s;
  • max. rozmiar pliku: 4 GB (jeżeli rozmiar pliku przekroczy 4 GB, automatycznie zostanie utworzony nowy plik (nie dotyczy to trybu filmu poklatkowego)

Korpus

  • podstawowy szkielet konstrukcyjny: stop aluminium i żywica poliwęglanowa z włóknem szklanym
  • korpus: żywica poliwęglanowa ze specjalnym włóknem przewodzącym i żywica poliwęglanowa z włóknem szklanym w niektórych częściach
  • mocowanie obiektywu: EF (z wyłączeniem obiektywów EF-S i EF-M)
  • karta SD, SDHC lub SDXC (UHS-I)
  • podświetlany panel LCD
  • odporność na pył i wilgoć
  • inteligentny czujnik orientacji
  • histogram
  • ostrzeżenie o prześwietleniu
  • języki obsługi menu: angielski, niemiecki, francuski, holenderski, duński, portugalski, fiński, włoski, norweski, szwedzki, hiszpański, grecki, rosyjski, polski, czeski, węgierski, rumuński, ukraiński, turecki, arabski, tajski, chiński uproszczony, chiński tradycyjny, koreański i japoński
  • GPS
  • zgodne satelity: satelity systemu GPS (USA), satelity systemu GLONASS (Rosja), system nawigacji satelitarnej Quasi-Zenith (QZSS) MICHIBIKI (Japonia)
  • interwał aktualizacji pozycji: 1 s, 5 s, 10 s, 15 s, 30 s, 1 min, 2 min, 5 min
  • ustawienie czasu: dane GPS dot. czasu ustawione w aparacie

Interfejs

  • Hi-Speed USB (USB 2.0)
  • Wi-Fi (2,4 GHz): IEEE802.11b, IEEE802.11g, IEEE802.11n
  • Bluetooth w wersji 4.1 (niskoenergetyczna technologia Bluetooth)
  • NFC Forum Type 3/4 (dynamiczny)
  • HDMI (typu C)
  • mikrofon zewnętrzny (stereofoniczne gniazdo minijack 3,5 mm)

Akumulatory

  • akumulator litowo-jonowy LP-E6N (dostarczony)
  • ok. 1200 zdjęć  dla temp. 23°C, AE 50%, FE 50% (w oparciu o standardy stowarzyszenia Camera & Imaging Products Association i przy wykorzystaniu baterii, akumulatorów oraz karty pamięci dołączonych do aparatu)
  • ok. 1100 zdjęć (temp. 0°C, AE 50%, FE 50%)
  • wskaźnik poziomu naładowania akumulatora: 6 poziomów + obliczanie wartości procentowej
  • oszczędzanie energii: zasilanie wyłączane po 1, 2, 4, 8 lub 15 min

Masa i wymiary

  • 144,0 × 110,5 × 74,8 mm
  • waga (z akumulatorem i kartą): około 765 g

 

Zapowiada się nieźle prawda?

 

źródło: www.canon.pl

 

Tag: canon, 6d

3 Komentarze do artykułów

  • dragon

    dragon 2017-07-12

    Przez wiele lat Canon robił wszystko, żeby nie zagrozić swojemu biznesowi filmowemu i celowo ograniczał specyfikację, żeby w kasie wszystko się zgadzało. Powiem więcej: nawet teraz nie wkłada 4K! A tymczasem świat ucieka i strategia się powoli mści!
  • Reduktor Szumu

    Reduktor Szumu 2017-07-12

    Nie wydaje mi się, żeby trzeba było jakoś rozpaczliwie bronić jednego z najlepszych systemów na świecie. Jest sporo naprawdę nowych i potrzebnych rzeczy... Żal tylko jednego: filmów 4K!

    Ale z drugiej strony rzadko kto kupuje lustrzankę, żeby bawić się w filmowca, więc sami sobie odpowiedzcie!
  • Soniolina

    Soniolina 2017-07-12

    To mi trochę wygląda na rozpaczliwą obronę systemu....

Napisz komentarz

Musisz być zalogowany  aby opublikować komentarz.


Kategorie Bloga

Ostatni komentarz

Archiwum bloga

Porównaj
Kontynuuj Porównaj