Sony E 70-200/2.8 GM - test bokeh
Każdy, kto fotografuje przyrodę, sport, czy chociażby portretuje życie „z ukrycia” wie, ile zmienia w tych sprawach jasny zoom o zakresie ogniskowych 70-200mm. To taki standard, który dobrze jest mieć przy sobie. Sony dla bagnetu E proponuje swojego GMastera. W takim obiektywie (szczególnie, gdy jest jasny) odcięcie głównego motywu od tła oraz wygląd drugiego planu ma spore znaczenie. Zapraszam więc na mały test - zobaczmy jak prezentuje się bokeh...
Sony A7II + Sony GM 70-200/2.8 - ogniskowa 70 mm, f/2.8
Sony A7II + Sony GM 70-200/2.8 - ogniskowa 70 mm, f/4
Sony A7II + Sony GM 70-200/2.8 - ogniskowa 70 mm, f/5.6
Sony A7II + Sony GM 70-200/2.8 - ogniskowa 70 mm, f/8
Sony A7II + Sony GM 70-200/2.8 - ogniskowa 70 mm, f/2.8
Sony A7II + Sony GM 70-200/2.8 - ogniskowa 130 mm, f/2.8
Sony A7II + Sony GM 70-200/2.8 - ogniskowa 200 mm, f/2.8
Sony A7II + Sony GM 70-200/2.8 - ogniskowa 200 mm, f/4
Sony A7II + Sony GM 70-200/2.8 - ogniskowa 200 mm, f/5.6
Sony A7II + Sony GM 70-200/2.8 - ogniskowa 200 mm, f/8
Patrząc przez pryzmat konstrukcji tego obiektywu oraz jego przeznaczenia trudno się do czegoś doczepić. Szczególnie jeśli chodzi o rozdzielczość w centrum kadru oraz kontrast. Oczywiście nie jest to obiektyw stricte portretowy a maksymalny otwór względny nie zaczyna się od f/1.2 lub f/1.4, ale i tak główny motyw odcina się całkiem zgrabnie. Jedno, co tylko męczy w tym „słoiczku” to gabaryty i waga... Obiektyw jest naprawdę spory i ciężki... Ale z drugiej strony - nie jest to zabawka tylko wół roboczy!
A jakie są Wasze wrażenia?
autor: Rafał Schmidt