LUMIX GH6 - premiera

LUMIX GH6 - premiera

 

Jeśli Lumix z symbolem GH to oczywiście chodzi o „filmową” wersję bezlusterkowca... Co więc takiego nadzwyczajnego pokazał producent wypuszczając model GH6? Przede wszystkim to: nowy przetwornik Live MOS o rozdzielczości 25,2 megapikseli, nagrywanie filmów w 10-bitowym formacie 4:2:2 C4K/4K 60p/50p i nieograniczony czas nagrywania (długość nagrania zależy od pojemności akumulatora i nośnika zapisu). To tak w skrócie a poniżej macie autoprezentację Panasonica....

 

INFORMACJA PRASOWA PRODUCENTA

Panasonic z dumą przedstawia nowy LUMIX GH6 — najnowszy flagowy model cyfrowego aparatu bezlusterkowego LUMIX G Series, który działa w standardzie systemu Mikro Cztery Trzecie.

W 2009 roku Panasonic wprowadził DMC-GH1, pierwszy model z serii LUMIX GH, wykorzystujący koncepcję hybrydy foto/wideo. Od tego czasu seria GH ewoluowała dzięki innowacyjnym funkcjom wymaganym przez użytkowników, a teraz została uznana przez twórców na całym świecie jako narzędzie pierwszego wyboru dzięki swojej wydajności, mobilności i wytrzymałej konstrukcji. LUMIX GH6 to najnowszy dodatek do serii, który ponownie przełamuje granice cyfrowych aparatów bezlusterkowych.

Zwiększając efektywną liczbę pikseli o ponad 20% [1], nowy przetwornik Live MOS o rozdzielczości 25,2 megapiksela zapewnia wysoką rozdzielczość, szybki odczyt sygnału i szeroki zakres dynamiki. Nowy procesor Venus Engine został również wzbogacony o zaawansowane technologie przetwarzania obrazu, aby renderować obraz o wysokiej rozdzielczości z naturalną teksturą szumów i bogatą reprodukcją kolorów, co jest cechą charakterystyczną aparatów LUMIX.

LUMIX GH6 zawiera V-Log/V-Gamut, co pojawia się po raz pierwszy w aparatach LUMIX G Mikro Cztery Trzecie i zapewnia ponad 12 stopni zakresu dynamicznego, a nawet ponad 13 stopni szerokiego zakresu dynamicznego w trybie Dynamic Range Boost. [2]

Nowy LUMIX GH6 ponownie ewoluował, aby osiągnąć nieograniczony czas nagrywania wideo 4:2:2 10-bit C4K 60p [3], 4:2:0 10-bit 4K120p, 4:2:2 10bit FHD 240p HFR (duża liczba klatek na sekundę) i FHD maksymalnie 300 kl./s VFR (zmienna szybkość klatek), nagrywanie obiektów w dynamicznym ruchu nigdy nie było lepsze. Dodatkowo formaty 4:2:0 10-bit 5,7K 60p, 4:2:0 10-bit 5,8K 30p (4,4K 60p) w trybie anamorficznym 4:3 można nagrywać wykorzystując cały obszar matrycy. Możliwe jest wyświetlanie na monitorze rozciągniętego materiału w czasie rzeczywistym, z każdego formatu anamorficznego. Nagrywanie wideo 5,7K 30p jest dostępne w kodeku Apple ProRes 422 HQ po raz pierwszy w aparatach LUMIX, umożliwia to prostą i szybką edycję. Nieograniczony czas nagrywania jest możliwy dzięki technologii zarządzania ciepłem LUMIX.

LUMIX GH6 oferuje 7,5-stopniową potężną stabilizację obrazu z Dual I.S.2 do sprawnego fotografowania z ręki, aparat został wyposażony w nowy superprecyzyjny 5-osiowy czujnik żyroskopowy z nowym algorytmem, aby osiągnąć 7,5-stopniową funkcję Body IS [4] i Dual IS2 [5]. Oferuje również szeroką gamę formatów nagrywania, rozdzielczości i klatek na sekundę do wyboru.

Dzięki specjalistycznej wiedzy zaczerpniętej z opinii użytkowników, LUMIX GH6 został zaprojektowany i opracowany, aby zapewnić wysokiej jakości ekspresję wideo i wydajność pracy od konfiguracji do oddania materiału, a także doskonałą wydajność obrazowania i mobilność. Wraz z szeroką gamą obiektywów Panasonic jest zaangażowany w przewodzenie branży wraz z twórcami, którzy szukają nowego sposobu na wyjście poza ograniczenia kreatywności.

Najnowocześniejsze technologie jeszcze bardziej poprawiają jakość wideo

Firma Panasonic opracowała nową matrycę Live MOS o rozdzielczości 25,2 megapiksela bez filtra dolnoprzepustowego (LPF), która charakteryzuje się wysoką rozdzielczością i szybkim odczytem sygnału, co ogranicza problem z rolling shutter i zapewnia szeroki zakres dynamiki. Nowy silnik Venus Engine zapewnia około dwa razy większą moc przetwarzania [6], umożliwiając szybkie przetwarzanie większej liczby pikseli nowej matrycy oraz wideo o wyższej rozdzielczości i wyższym bitrate. Ewoluował dzięki trzem kluczowym technologiom – nowej inteligentnej obróbce szczegółów, nowej redukcji szumów 2D i wysokiej precyzji redukcji szumów 3D dla wideo. Nowe inteligentne przetwarzanie szczegółów dokładniej wykrywa płaskie obiekty bez detali, szczegółową część i krawędź w kadrze, aby uzyskać bardzo realistyczny obraz. Nowa funkcja redukcji szumów 2D tłumi szum chromatyczny i poprawia teksturę szumu luminancji, aby zdjęcie było wyraźne i naturalne, nawet przy wysokiej czułości. Dzięki technologii High Precision 3D Noise Reduction dla wideo zwiększono zdolność wykrywania nieruchomych i ruchomych obiektów/elementów kadru, co umożliwia optymalizację redukcji szumów przy jednoczesnej minimalizacji powidoków. W rezultacie poprawia się jakość obrazu wideo z dynamicznym ruchem. Ponadto bardzo precyzyjna funkcja Dual 3D Color Control poprawia odwzorowanie kolorów poprzez poprawę poziomu jasności, nasycenia i odcienia, zapewniając bogatą, wierną ekspresję kolorów.

Połączenie nowej, zaawansowanej matrycy z ulepszonym masteringiem szumów, kolorów i nowego procesora Venus Engine umożliwia renderowanie wyraźniejszego obrazu nawet w wysokiej rozdzielczości 25,2 megapiksela i niższej minimalnej czułości ISO przy ISO 100 [Zdjęcie: ISO 50 (rozszerzone) - 25600 / Wideo: ISO 50 (Rozszerzone) -12800].

Zakres dynamiczny mierzy zakres luminancji, który może uchwycić aparat cyfrowy. LUMIX GH6 zapewnia ponad 12-stopniowy zakres dynamiki dla pre-instalowanego profilu nagrywania V-Log. Można osiągnąć nawet ponad 13 stopni w trybie Dynamic Range Boost [7]. Dzięki nowemu trybowi Dynamic Range Boost, obraz z priorytetem nasycenia generowany z obwodu niskiego ISO i obraz o niskim poziomie szumów generowany przez obwód wysokiego ISO są syntetyzowane na każdym pikselu.

Złożony obraz osiąga zarówno niski poziom szumów, jak i wysokie nasycenie, co skutkuje wyraźnym i płynnym wideo HDR z bogatą gradacją.

Aby umożliwić sprawne fotografowanie z ręki, LUMIX GH6 wyposażono w nowy superprecyzyjny 5-osiowy czujnik żyroskopowy z nowym algorytmem pozwalającym na osiągnięcie 7,5 stopni stabilizacji w trybie Body I.S. [8] i Dual I.S.2 [9]. Dzięki tej potężnej stabilizacji obrazu, nawet 100-megapikselowy obraz o wysokiej rozdzielczości można wykonać bez statywu używając High Resolution. W trybie wysokiej rozdzielczości osiem kolejnych obrazów jest wykonywanych automatycznie podczas przesuwania matrycy za pomocą funkcji Body I.S. (Image Stabilizer – Stabilizator Obrazu) i zsyntetyzowany w 100-megapikselowy odpowiednik (11552 x 8672 pikseli), który wiernie odwzorowuje precyzyjne szczegóły i zapisuje je jako piękne, bardzo realistyczne obrazy nie tylko w formacie RAW, ale także w formacie JPEG. Dzięki dużej mobilności, jaką zapewnia kompaktowa, lekka konstrukcja i potężny system Body I.S., ten aparat bezlusterkowy LUMIX G umożliwia fotografowanie, które w przeszłości było niemożliwe, na przykład używanie ultra-teleobiektywu z ręki. 5-osiowy Dual I.S. 2 działa również przy nagrywaniu wideo, w tym wideo 4K, aby nagrywać naturalny, wygodny do oglądania materiał wideo. Stosuje odpowiednią kompensację w zależności od rodzaju ruchu, precyzyjnie oceniając przyczynę – czy była ona spowodowana panoramowaniem, przechylaniem, czy drżeniem ręki. BIS kompensuje ruch aparatu, nawet w przypadku wymiennego obiektywu bez O.I.S. (np. obiektyw kinowy).

Profesjonalna jakość wideo zapewniająca nieograniczoną ekspresję

Seria LUMIX GH stworzyła epokową sensację, osiągając wyjątkową wydajność nagrywania wideo z zaawansowanymi funkcjami, które spełniają profesjonalne poziomy i standardy jakości. Nowy LUMIX GH6 ponownie ewoluuje, aby osiągnąć nieograniczony czas nagrywania wideo 4:2:2 10-bit C4K 60p [10]. Nagrywanie wideo 4:2:0 10-bit 4K120p (odpowiednik 5-krotnego zwolnionego tempa [11] i 10-bitowe nagrywanie wideo FHD 240p HFR (duża liczba klatek na sekundę) 4:2:2 z dźwiękiem, aby zapewnić imponującą ekspresję, taką jak przyspieszanie. FullHD maksymalnie w 300 kl./s (odpowiednik 12,5x zwolnionego tempa [11] VFR (zmienna liczba klatek na sekundę) umożliwia odtworzenie dynamicznego ruchu obiektu.

Oprócz formatu 4:2:0 10-bit 5,7K 60p, 4:2:0 10-bit 5,8K 30p (4,4K 60p) można nagrywać w trybach anamorficznych 4:3 wykorzystując cały obszar matrycy. Możliwe jest wyświetlanie rozciągniętego materiału na monitorze w czasie rzeczywistym. Wewnętrzne nagrywanie wideo 5,7K 30p jest dostępne w kodekach ProRes 422 HQ i ProRes 422, po raz pierwszy w serii LUMIX, zapis na kartę CFexpress typu B. DCI4K i FullHD ProRes 422 HQ i ProRes 422 będą również obsługiwane po przyszłej aktualizacji oprogramowania układowego.

LUMIX GH6 umożliwia również nagrywanie wewnętrzne w 10-bitowym formacie 4:2:2 10-bit C4K 60p, a także jednoczesne wyjście w formacie 4:2:2 10-bit C4K 60p przez HDMI. Ponieważ jest zgodny z HDMI 2.1, będzie obsługiwać wyjście wideo C4K 120p HDMI po aktualizacji oprogramowania układowego. Co więcej, trwają prace nad możliwością wyjścia C4K 120p RAW do rejestratora Atomos Ninja V+ przez HDMI 2.1.

LUMIX GH6 zawiera V-Log/V-Gamut, aby zapewnić wysoki zakres dynamiki i szeroką paletę kolorów. V-Log renderuje bardzo płaski obraz, zachowując jednocześnie wszystkie informacje o kolorze w obrazie. Oznacza to większy poziom zabawy, gdy obrazy są poddawane procesom postprodukcji.

Matryca Live MOS aparatu LUMIX GH6 osiąga szeroką gamę kolorów znaną jako V-Gamut, która jest optymalną przestrzenią kolorów aparatu GH6 i zapewnia przestrzeń kolorów szerszą niż BT.2020. V-Log ma charakterystykę krzywej logarytmicznej, która przypomina nieco film negatywowy, a V-Gamut zapewnia przestrzeń kolorów nawet większą niż film.

LUMIX GH6 posiada słynną kolorymetrię rodziny kamer kinowych VariCam. V709 LUT (Look Up Table) w standardzie Rec.709 jest domyślnie dostępny w aparacie. Możliwe jest oglądanie materiału wideo po zastosowaniu LUT, nie tylko w trybie podglądu na żywo, ale także podczas odtwarzania z funkcją V-Log View Assist. Oprócz konwencjonalnego .vlt można również zastosować .cube 3D LUT.

LUMIX GH6 oferuje wiele praktycznych funkcji. W Photo Style dostępnych jest wiele ustawień, w tym różne presety kolorystyczne Cinelike. „Cinelike D2” i „Cinelike V2” mają podobną charakterystykę ustawień gamma do produkcji filmowych. W odpowiedzi na prośby użytkowników profesjonalnych dostępne są funkcje wspomagania wideo, takie jak monitor kształtu fali, wzór zebry, punktowy miernik luminancji, ramki kadrujące, rozciąganie filmów anamofricznych, czerwony wskaźnik ramki REC i lampki Tally. Nowością w aparacie LUMIX GH6 jest znacznik strefy bezpieczeństwa, który pokazuje 95%, 90% lub 80% obszaru nagrywania, aby zabezpieczyć strefę bezpieczeństwa dla kompozycji i napisów. Center Marker pozwala teraz wybrać rodzaj znacznika. W ustawieniu temperatury barwowej wartości w stopniach Kelvina mogą być teraz wyświetlane na ekranie nagrywania.

Korzystając zarówno z mikrofonu XLR podłączonego przez adapter mikrofonowy XLR DMW-XLR1 (kanał 1, kanał 2), jak i wbudowanego mikrofonu (kanał 3, kanał 4), można nagrywać 24-bitowy dźwięk wysokiej rozdzielczości 48/96 kHz [12]. Użytkownicy mogą łączyć kilka rodzajów mikrofonów zewnętrznych, które pasują do wielu sytuacji nagrywania, takich jak wywiady plenerowe, w których należy nagrać głos mówców i dźwięki otoczenia. Kanał używany przez słuchawki można przełączać podczas nagrywania wideo, a dostęp do menu audio można uzyskać bezpośrednio za pomocą przycisku Fn1 na górze aparatu, co ułatwia sprawdzanie poziomu dźwięku podczas 4-kanałowego nagrywania dźwięku. W przypadku mikrofonu zewnętrznego dostępne jest gniazdo stereo Φ3,5 mm.

Filmy poklatkowe 4K 60p można również tworzyć wewnątrz aparatu. Dzięki funkcji dostosowania ekspozycji, ekspozycja jest automatycznie dostosowywana aby zapobiec dużym zmianom jasności między sąsiednimi klatkami co pozwala uzyskać świetny film poklatkowy prosto z aparatu.

Funkcja hosta USB zostanie dodana wraz z przyszłą aktualizacją oprogramowania układowego, umożliwiając zapisywanie danych bezpośrednio na dysku SSD.

Mobilność i inteligentna obsługa do użytku profesjonalnego

Wykorzystując w pełni nową matrycę i nowy procesor przetwarzania obrazu, poprawiono działanie systemu AutoFocus DFD w aparacie LUMIX GH6. Dzięki szybszemu przetwarzaniu sygnału przez nowy procesor obrazu i ulepszonemu algorytmowi AF, wydajność wykrywania obiektów została znacznie zwiększona, aby osiągnąć większą precyzję i szybkość AF.

Aby wspierać precyzyjne ustawianie ostrości, LUMIX GH6 zapewnia praktyczne opcje ręcznego ustawiania ostrości. Podczas gdy ostrość jest zmieniana ze zmienną szybkością według prędkości obrotu pierścienia ostrości przy ustawieniu nieliniowym, używając ustawienia liniowego ostrość jest przesuwana o wyznaczoną wartość zgodnie z kwantem obrotu pierścienia ostrości. Czułość (ilość przesunięcia ostrości na kwant obrotu) można wybrać w zakresie od 90 do 360 stopni o 30 stopni, aby móc dopasować ustawienie do każdej sytuacji. Asystent MF, który umożliwia powiększanie punktu ostrości, jest teraz dostępny nie tylko podczas robienia zdjęć, ale także podczas nagrywania filmów.

Aparat LUMIX GH6 umożliwia wykonywanie zdjęć seryjnych z dużą szybkością z szybkością 14 (AFS)/8 (AFC) kl./s z mechaniczną migawką i 75 kl./s z migawką elektroniczną.

W LUMIX GH6 zastosowano 3,0-calowy monitor dotykowy o swobodnym kącie nachylenia w proporcjach 3:2 i wysokiej rozdzielczości 1840 tys. punktów. Nie ma problemów z obracaniem ekranu nawet gdy zarówno kabel HDMI, jak i kabel USB są podłączone. Duży wizjer LVF (Live View Finder) o rozdzielczości 3680 000 punktów OLED (Organic Light-Emitting Diode) charakteryzuje się wysokim współczynnikiem powiększenia wynoszącym około. 1,52x / 0,76x (odpowiednik aparatu 35 mm).

Niezawodna jakość i wydajność do użytku profesjonalnego

Przegrzanie jest poważny problemem dla ciągłego nagrywania wideo, zwłaszcza gdy rozdzielczość i liczba klatek na sekundę są zwiększone, ale LUMIX GH6 osiąga nieograniczony czas nagrywania wideo[13] w 10-bitowym C4K 60p 4:2:2 poprzez optymalizację ścieżki rozpraszania ciepła za pomocą mechanizmu aktywnego chłodzenia i umożliwia nagrywanie wideo VFR/HFR, ProRes oraz materiału o wysokiej rozdzielczości przekraczającej 4K przez dłuższy czas.

Aby GH6 był wystarczająco wytrzymały, aby wytrzymać nawet intensywne użytkowanie w terenie, składa się on z odlewanej ciśnieniowo ramy przedniej/tylnej ze stopu magnezu i jest nie tylko odporny na zachlapanie [14], ale także na kurz i mróz aż do -10 stopni Celsjusza/-14 stopni Fahrenheita.

Wytrzymałość migawki obliczona jest na 200 000 cykli. Przycisk Rec znajduje się zarówno na górze, jak i z przodu aparatu, co ułatwia rozpoczynanie i zatrzymywanie nagrywania nawet podczas pracy pod kątem lub przy użyciu platformy na ramię.

LUMIX GH6 jest wyposażony w podwójne gniazda kart. Karta CFexpress (Typ B) obsługuje wewnętrzne nagrywanie wideo o wysokim bitrate 800 Mb/s lub większym, w tym 5,7K 30p ProRes 422 HQ i C4K 60p ALL-I. Karta pamięci SD UHS II V90 obsługuje wewnętrzne nagrywanie wideo z szybkością do 600 Mb/s, ponadto można wybrać metodę nagrywania spośród nagrywania przekaźnikowego, nagrywania zapasowego, nagrywania zdublowanego przy użyciu zarówno karty pamięci SD, jak i karty CFexpress.

Dostępne jest HDMI typu A 2.1. Ponadto dołączony jest uchwyt blokady kabla HDMI/USB, aby zapobiec problemom, takim jak odłączenie podczas pracy. LUMIX GH6 obsługuje USB 3.2 Gen 2 do szybkiego zapisu i odczytu. Akumulator o dużej pojemności 2200 mAh można ładować za pomocą zasilacza lub przez USB. Jest również zgodny z USB PD (Power Delivery), gdy używana jest odpowiednia ładowarka DMW-BTC15 (sprzedawana oddzielnie). LUMIX GH6 jest również kompatybilny z synchronizacją Time Code IN/OUT za pośrednictwem terminala synchronizacji lampy błyskowej i dołączonego kabla BNC. Ułatwia to edycję materiału nagranego wieloma kamerami.

Wi-Fi 5 GHz (IEEE802.11ac) [15] oraz 2,4 GHz (IEEE802.11b/g/n). Zapewnia to bezpieczne i stabilne połączenie nie tylko ze smartfonem/tabletem, ale także z innymi urządzeniami, co zapewnia płynne zdalne sterowanie. Szybkość transmisji danych foto/wideo zwiększa się również dzięki wykorzystaniu pasma 5 GHz. Kompatybilność z Bluetooth 5.0 (tzw. BLE: Bluetooth Low Energy) umożliwia stałe połączenie ze smartfonem lub tabletem przy minimalnym zużyciu energii. Ustawienia aparatu LUMIX GH6 można również kopiować i przesyłać bezprzewodowo do innych aparatów GH6 w przypadku korzystania z wielu aparatów GH6. Aplikacja LUMIX Sync na urządzenia z systemem iOS/Android umożliwia zdalne sterowanie aparatem za pomocą smartfona lub tabletu za pomocą łatwego połączenia bezprzewodowego. Dodatkowo sterować aparatem można za pomocą pilota DMW-RS2 (sprzedawany oddzielnie), poprzez oprogramowanie LUMIX Tether używając komputera i połączenia USB.

Szeroka gama obiektywów LUMIX G — przeznaczonych wyłącznie do aparatów w systemie Mikro Cztery Trzecie

Seria Panasonic LUMIX G szczyci się całkowitą gamą 30 obiektywów Mikro Cztery Trzecie. Poza nimi dostępne są, LEICA DG VARIO-SUMMILUX 10-25mm / F1.7 ASPH. (X-H1025) i LEICA DG VARIO-SUMMILUX 25-50mm / F1.7 ASPH (H-X2550). Obiektywy zmiennoogniskowe charakteryzują się dużym dużą przysłoną F1,7 i są preferowane przez profesjonalnych twórców filmów, tak jak inne jasne obiektywy F1,7 lub F2,8. Ponadto LUMIX GH6 zapamiętuje nazwę i ogniskową obiektywów analogowych, takich jak obiektywy anamorficzne lub stare obiektywy, aby automatycznie zapewnić odpowiednie ustawienie stabilizatora obrazu w korpusie aparatu, gdy te obiektywy są używane.

Rozważając użycie z aparatem LUMIX GH6, firma Panasonic sprawdziła i zaktualizowała oprogramowanie sprzętowe obiektywów. Umożliwiono sterowanie działaniem AF, poprzez naciśnięcie przycisku migawki do połowy lub naciskając przycisk AF-ON, gdy [200,00p] jest ustawione w trybie wideo z dużą liczbą klatek na sekundę, gdy używane są obiektywy H-E08018/H-X1025/H-X2550/H/ES12060/H-ES50200/H- RS100400/H-XA025/H-ES200/H-HSA12035/H-FS12060/H-HSA35100/H-FSA45200/H-FSA100300.

Obiektywy H-NS043/H-X012/H-X015 zostaną wkrótce zaaktualizowane, otrzymają także sterowanie pierścieniem ostrości i poprawioną wydajność AF w trybie 24,00p/23,98p. Aktualizacja oprogramowania sprzętowego modeli H-NS043/H-X012/H-X015 jest planowana na 1 marca 2022 r.

 

panasonic_lumix-gh6_foto1

 

panasonic_lumix-gh6_foto2

 

panasonic_lumix-gh6_foto3

 

[1] W porównaniu z matrycą aparatu LUMIX GH5.

[2] Dostępne tylko w trybie Creative Video, Minimalna czułość ISO 800 w trybie standardowym/ISO2000 w trybie V-Log/HLG.

[3] W gwarantowanym środowisku pracy. Podczas korzystania z baterii. Czas nagrywania zależy od pojemności baterii i nośnika zapisu.

[4] W oparciu o normę CIPA [Kierunek odchylenia/nachylenia: odległość ogniskowania f=60mm (odpowiednik aparatu na kliszę 35mm f=120mm), gdy używany jest H-ES12060.

[5] W oparciu o normę CIPA [Kierunek odchylenia/nachylenia: odległość ogniskowania f=140mm (odpowiednik aparatu na kliszę 35mm f=280mm), gdy używany jest H-FS14140.

[6] W porównaniu z DC-S1H

[7] Dostępne tylko w trybie Creative Video, minimum ISO2000 w V-Log/HLG.

[8] W oparciu o normę CIPA [Kierunek odchylenia/nachylenia: odległość ogniskowania f=60mm (odpowiednik aparatu na kliszę 35mm f=120mm), gdy używany jest H-ES12060.

[9] W oparciu o normę CIPA [Kierunek odchylenia/nachylenia: odległość ogniskowania f=140mm (odpowiednik aparatu na kliszę 35mm f=280mm), gdy używany jest H-FS14140.

[10] W gwarantowanym środowisku pracy. Podczas korzystania z baterii. Czas nagrywania zależy od pojemności baterii i nośnika zapisu.

[11] w 24p

[12] 4-kanałowe nagrywanie dźwięku jest dostępne w ProRes i MOV.

[13] W gwarantowanym środowisku pracy. Podczas korzystania z baterii. Czas nagrywania zależy od pojemności baterii i nośnika zapisu.

[14] Odporny na zachlapanie to termin używany do opisania dodatkowego poziomu ochrony, jaki zapewnia ten aparat przed narażeniem na minimalną ilość wilgoci, wody lub kurzu. Odporność na zachlapanie nie gwarantuje, że nie nastąpi uszkodzenie, jeśli aparat zostanie narażony na bezpośredni kontakt z wodą.

[15] Wi-Fi 5 GHz nie jest dostępne w niektórych krajach.

 

 

 

 

źródło: www.panasonic.com



Kategorie Bloga

Tags

Ostatni komentarz

Porównaj
Kontynuuj Porównaj