Jest następca G6!

Jest następca G6!

Seria LUMIX G w firmie Panasonic zawsze było mocno adresowana do miłośników rejestracji wideo na wysokim poziomie. Z modelem DMC-G7 nie jest inaczej: rejestruje płynne wideo w wysokiej rozdzielczości QFHD 4K 3840 x 2160 przy 25p (50 Hz) lub 24p w formacie MP4, a także w rozdzielczości Full‑HD 1920 x 1080 przy 50p (50 Hz) w formacie AVCHD Progressive lub MP4 (MPEG-4 / H.264) z faktycznym ciągłym autofokusem.

panasonic LUMIX DMC‑G7

Ale co ciekawe wraz z trybe filmowym 4K pojawiły się trzy nowe funkcje fototgraficzne: 4K Burst Shooting, 4K Burst (Start/Stop) i 4K Pre-burst. Każda z nich pomaga zarejestrować ujęcia, pozwalając na wyodrębnienie konkretnego kadru z nagrania wideo 4K.

4K Burst Shooting umożliwia nieprzerwane fotografowanie w tempie 30 kl./s przez maksymalnie 29 minut i 59 sekund. Materiał ten można następnie wykorzystać tak samo, jak zdjęcia seryjne wykonane poprzez przytrzymanie spustu migawki.

Podobnie działa funkcja 4K Burst (Start/Stop), z tym że seryjne fotografowanie uruchamia się jednym naciśnięciem spustu migawki i zatrzymuje kolejnym naciśnięciem. Taki tryb pracy sprawdza się przy dłuższym oczekiwaniu na najlepszy moment do zdjęcia.

Funkcja 4K Pre-burst automatycznie zapisuje po 30 klatek z sekundy przed i po naciśnięciu spustu migawki, dzięki czemu fotograf ma do dyspozycji aż 60 ujęć, z których może wybrać najlepsze.

Zarówno w trybie 4K Burst Shooting, jak i 4K Burst (Start/Stop) można zarejestrować prawie 30 minut materiału, co daje kilkadziesiąt tysięcy obrazów w różnym formacie: 3840 x 2160 (16:9), 3328 x 2496 (4:3), 3504 x 2336 (3:2) i 2880 x 2880 (1:1).

panasonic LUMIX DMC‑G7

Aparat LUMIX DMC‑G7 jest wyposażony w matrycę Digital Live MOS o rozdzielczości 16 megapikseli. Procesor obrazu Venus Engine z czterordzeniowym procesorem umożliwia szybkie przetwarzanie obrazu w tempie 8 kl./s (AFS) / 6 kl./s (AFC), oraz wg deklaracji producenta poprawia odwzorowanie kolorów dzięki analizie każdej klatki z uwzględnieniem nie tylko samego koloru, ale także nasycenia i jasności. Dodatkowo, dzięki nowej technice kompensowania dyfrakcji, procesor zastosowany w G7 umożliwia uzyskanie wyraźniejszych zdjęć, nawet przy mocno przymkniętej przysłonie.

Nowy i udoskonalony system wieloprocesowej redukcji szumów stosuje efektywne algorytmy redukcji szumów i szczegółowego przetwarzania obrazu na podstawie parametrów otoczenia i warunków panujących przy danym ujęciu. Nowy filtr losowy zmniejsza szum chromatyczny i miesza go z obrazem, aby zapewnić naturalność ujęcia odpowiadającego dokładnie temu, co widział użytkownik urządzenia naciskający spust migawki. Kolejną zaletą nowej technologii redukcji szumów zastosowanej w modelu LUMIX DMC‑G7 jest możliwość fotografowania przy maksymalnej wartości ISO 25600.

System pomiaru ostrości opartego na detekcji kontrastu stosowany we wszystkich aparatach LUMIX G umożliwia przesyłanie cyfrowego sygnału z szybkością do 240 kl./s. W modelu G7 autofokus wzbogacono o opracowaną przez firmę Panasonic technologię Depth From Defocus (DFD)¹, która jeszcze bardziej skraca czas ustawiania ostrości. DFD natychmiast oblicza odległość od obiektu, oceniając dwa obrazy o różnym poziomie ostrości i analizując jednocześnie optyczną charakterystykę kompozycji. Błyskawiczna regulacja ostrości przydaje się szczególnie przy większej ogniskowej oraz umożliwia wykonywanie zdjęć seryjnych z większą częstotliwością (8 kl./s AFS / 6 kl./s AFC) w porównaniu z poprzednim modelem LUMIX DMC G6.

Poza standardowym rozpoznawaniem twarzy pomiar ostrości w aparacie LUMIX DCM-G7 pozwala na wykrywanie oka, czyli ustawienie ostrości dokładnie na oku osoby portretowanej. Z kolei funkcja autofokusu punktowego umożliwia powiększenie konkretnego obszaru w celu precyzyjnego pomiaru na danym punkcie. Dzięki temu użytkownik ma większą kontrolę nad ujęciem, a ostateczny efekt na zdjęciu jest zgodny z koncepcją fotografa.

 

panasonic LUMIX DMC‑G7

W modelu LUMIX DMC-G7 zastosowano nowo opracowany, wysoce precyzyjny i szybki podwójny wyświetlacz OLED (organiczne diody elektroluminescencyjne) w wizjerze LVF. Rozdzielczość wizjera LVF wzrosła do 2360 tys. punktów, co umożliwia uzyskanie powiększenia w skali 1,4x / 0,7x (odpowiednik aparatu 35 mm). Z tyłu aparatu zastosowano 3‑calowy wyświetlacz dotykowy o dużym kącie widoczności i rozdzielczości 1040 tys. punktów. Obydwa wyświetlacze obejmują 100% pola widzenia obiektywu.

Widoczność w wizjerze LVF znacznie się poprawiła dzięki nowo zaprojektowanej muszli ocznej. Widok obrazu przełącza się automatycznie między wizjerem LVF a monitorem z tyłu aparatu dzięki czujnikowi oka w wizjerze LVF.

 

panasonic LUMIX DMC‑G7

W celu dalszego udoskonalenia sterowania ustawieniami aparatu model LUMIX DMC‑G7 jako pierwszy w serii LUMIX G został wyposażony w nowe pokrętło wyboru trybu zdjęć (oprócz tradycyjnych pokręteł z przodu i z tyłu). Pokrętło to usprawnia wybór trybu zdjęć, takiego jak 4K Photo, oraz umożliwia szybsze i dokładniejsze kadrowanie i rejestrowanie ujęć nieruchomych lub filmu. Standardowo poszczególne ustawienia (przysłonę, szybkość migawki itd.) można regulować pokrętłami z przodu i z tyłu aparatu. Można je też tymczasowo zmieniać za pomocą Dial Operation Switch.

Aparat LUMIX DMC‑G7 jest wyposażony w moduł Wi-Fi, który zwiększa funkcjonalność urządzenia, ułatwiając i przyspieszając udostępnianie zdjęć. Aparat można w prosty sposób połączyć ze smartfonem i tabletem, aby wysłać zdjęcia i klipy wideo do mediów społecznościowych lub e‑mailem do rodziny i znajomych niemal natychmiast po ich zarejestrowaniu. Urządzenie mobilne można także wykorzystać do zdalnego sterowania aparatem LUMIX DMC‑G7 i regulacji takich ustawień, jak ostrość, przysłona, szybkość migawki i ISO, a także do uruchomienia spustu migawki.

Dodatkowe funkcje:
• Zgodność z nowym standardem kart pamięci UHS-II SDXC
• Nowa maks. szybkość migawki 1/16 000 s
• Udoskonalona kreatywna panorama (360 stopni)
• Gniazdo mikrofonu 3,5 mm
• Precyzyjne ustawienie zakresu ostrości na ekranie aparatu
• Tryb cichy
• Funkcja poziomicy
• Bracketing balansu bieli
• Kreatywna kontrola z 22 efektami filtrów
• Film / animacja poklatkowa
• Tryb P/A/S/M przy rejestracji wideo
• Tryb iA+ (Intelligent Auto) do zdjęć i nagrań wideo
• Tryb Scene Guide z 20 wzorami sytuacji

 

źródło: www.panasonic.com

2015-05-20 Archiwalne 0

Napisz komentarz

Musisz być zalogowany  aby opublikować komentarz.


Kategorie Bloga

Tags

Ostatni komentarz

Porównaj
Kontynuuj Porównaj