O Panasonic Lumix FZ82 słów kilka...
Tym, co wyróżnia ten aparat to oczywiście obiektyw. Jest to 60-krotny zoom o baaaardzo szerokim zakresie 20–1200 mm (odpowiednik dla 35 mm). Należy zwrócić uwagę na szeroki kąt, bo niewielu producentów decyduje się na 20 mm na szerokim kącie. Dlaczego? Bo taki obiektyw ma ok. 140% szerszy kąt widzenia niż i tak już szeroki obiektyw o ogniskowej 24 mm - a to kosztuje!
Myślę jednak, że w tym względzie Panasonic dobrze kombinuje...Model FZ82 jest bardzo podobny do flagowego superzooma FZ2000. W tamtym modelu Panasonic zaimplementował sporą jak na kompakt, bo 1-calową matrycę oraz obiektyw LEICA DC VARIO-ELMARIT o ogniskowych 24-480 mm. W modelu FZ82 mamy do czynienia ze znacznie mniejszą matrycą a więc skonstruowanie w miarę dobrego obiektywu zmiennoogniskowego jest dużo łatwiejsze a co za tym idzie sporo tańsze... Panasonic w nowym FZ82 oferuje więc stabilizowany obiektyw LUMIX DC VARIO z 60-krotnym zoomem optycznym.
Wracając do matrycy - to nowy kompakt został wyposażony w 18,1-megapikselową matrycę MOS o fizycznym rozmiarze 1/2.3 cala. Trochę żal, że nie jest to 1-calowa matryca, bo wydaje się to w tej chwili najlepszy wybór do kompaktów, ale rozumiem, że cena i możliwość skonstruowania taaaakiego zooma wymusiła taką konfigurację. Do tego dołożono proces obrazu Venus Engine, więc aparat i tak wygląda na papierze całkiem nieźle.
W nowym modelu, jak zapowiada producent, zaskoczy nas szybki i precyzyjny autofokus z technologią DFD (Depth From Defocus) skracającą czas ustawiania ostrości. Oblicza on odległość od fotografowanego obiektu poprzez porównanie 2 zdjęć o różnych poziomach ostrości przy szybkiej prędkości wymiany sygnału wynoszącej 240 kl./s. W efekcie ustawienie autofokusa trwa mniej więcej 0,09 sekundy. Im dłuższa ogniskowa, tym korzystniejsza jest ta opcja. Ile w tym prawdy? Nie umiem Wam powiedzieć, ale Panasonic i cała branża „bez lustra” w ostatnim czasie dokonała ogromnego postępu w zakresie szybkiego pomiaru odległości...
Aparat LUMIX FZ82 umożliwia również robienie zdjęć seryjnych (tryb burst) z prędkością 10 kl./s przy AFS lub 6 kl./s dla AFC (ostrość można ustawiać również na ekranie dzięki dotykowemu interfejsowi).
Jeśli Panasonic - to nie możemy pominąć funkcji filmowania. Aparat LUMIX FZ82 nagrywa pliki wideo w rozdzielczości QFHD 4K (3840 x 2160 pix). Oczywiście jeśli 4K to i szereg funkcji pochodnych tj.: zdjęcia w rozdzielczości 4K (do 150 klatek w ciągu 5 sekund z prędkością 30 kl./s), Focus Stacking, Post Focus, Light Composition oraz 4K Live Cropping (przycinanie wielkości kadru na żywo). Użytkownik nowego LUMIXA FZ82 może również skorzystać z różnych opcji nagrywania filmów: High Speed Video (wideo w dużej prędkości), Time Lapse (opóźnienie czasowe) oraz Stop Motion Animation (animacje poklatkowe).
Aparat LUMIX FZ82 wyposażono w tylny wyświetlacz o rozdzielczości 1040 tys. pikseli z systemem sterowania dotykowego oraz elektroniczny wizjer o wielkości 0,2 cala i rozdzielczości 1170 tys. pikseli (odświeżanie 60 kl./s).
Poniżej macie pełną specyfikację podaną przez producenta.
Matryca |
|
Rozdzielczość |
18.1 Mpix |
Wielkość CCD / Liczba pikseli / Filtr |
1/2.3 cala MOS Sensor / 18.9 Total Megapixels / Primary Color Filter |
Obiektyw |
|
Zakres przysłony |
F2.8 - 5.9 / Wielostopniowa przysłona listkowa (F2.8 - 8.0 (W), F5.9 - 8.0 (T)) |
Zoom optyczny |
60x |
Długość ogniskowej |
f = 3,58 - 215 mm, co odpowiada:
|
Ekstra zoom optyczny (EZ) |
84x (4:3 / 9M (M)), 122x (4:3 / 4,5M (S)) |
Inteligentny zoom |
120x |
Budowa |
LUMIX DC VARIO/14 elementów w 12 grupach/(6 soczewek asferycznych / 9 powierzchni asferycznych / 3 soczewki ED) |
Optyczny stabilizator obrazu O.I.S. |
POWER O.I.S. (wł. z trybem aktywnym (tylko przy filmach) / wył.) |
Zoom cyfrowy |
Max. 4x (gdy zoom cyfrowy stosowany jest jednocześnie z inteligentnym zoomem, współczynnik zoomu może być tylko zwiększony do 2x) |
Kompatybilność obiektywów konwertujących |
Tak |
Auto Focus |
|
Zakres ustawiania ostrości |
Normalny: Najkrótsza ogniskowa 30 cm – nieskończoność / Najdłuższa ogniskowa 150 cm – nieskończoność/AF Macro / MF /Inteligentny tryb Auto /Filmowanie: Wide 1 cm - do nieskończoności / Tele 150 cm - do nieskończoności |
Lampa wspomagająca AF |
Tak (wł./wył.) |
Ostrość |
AF / AF makro / Makro Zoom * Każdy dostępny z AFS (pojedynczy) / AFF (elastyczny) / AFC (ciągły)/Szybki AF, Ciągły AF (podczas nagrywania filmu), funkcje Touch AF/AE, Touch Pad AF, Touch Shutter (migawka dotykowa), MF Assist, Touch MF Assist, AF+MF, Focus Peaking, One Shot AF (ustawienie przycisku Fn w menu niestandardowym na AF-ON), Low Light AF |
Post Focus |
Tak |
Focus Stacking |
Tak |
Pomiar AF |
Wykrywanie twarzy/oczu / Śledzenie / 49-obszarowy / tryb Custom Multi / 1-obszarowy / funkcja Pinpoint/(Dostępny pełny obszar wyświetlacza) |
Migawka |
|
Czas otwarcia migawki [Zdjęcia] |
Zdjęcia:/Około 4 - 1/2 000 sekundy (migawka mechaniczna)/Około 1 - 1/16 000 sekundy (migawka elektroniczna)/Artystyczny nocny pejzaż (około 60 sekund) |
Czas otwarcia migawki [Film] |
Film:/Około 1/25 - 1/16 000 sekundy/Około 1/2 - 1/16 000 sekundy (tryb Creative Video M / tryb MF) |
Tryby |
|
Pokrętło trybu |
Inteligentna automatyka, P, A, S, M, Creative Video, C (własne), panorama, podgląd scen, Creative Control |
Tryb kreatywnych ustawień |
Ekspresyjne / retro / dawne czasy / jasne tony / ciemne tony / sepia / monochromatyczne / dynamiczne monochromatyczne / surowe monochromatyczne / gładkie monochromatyczne / impresjonizm / wysokodynamiczne / cross process / efekt zabawki / zabawka-pop art / bleach bypass / efekt miniatury / delikatna ostrość / fantasy / filtr gwiazdkowy / kolor punktowy / światło słoneczne (22 filtrów) |
Tryb scen zdjęciowych |
Ostry portret, Gładka skóra, Miękkie podświetlenie, Ostre pod światło, Relaks, Słodka twarz dziecka, Wyrazista sceneria, Błękitne niebo, Romantyczny zachód słońca, Jaskrawy zachód słońca, Połyskująca woda, Ostry nocny pejzaż, Chłodne nocne niebo, Ciepła noc, Artystyczny nocny pejzaż, Iluminacje, Zdjęcie nocne z ręki, Ostry nocny portret, Rozmyty kwiat, Apetyczne jedzenie, Deser, Zatrzymany ruch zwierzęcia, Ostre zdjęcie sportowe, Monochromatyczne |
Tryb ciągłego fotografowania (w przybliżeniu) |
|
Tryb zdjęć 4K (*2) |
|
Nagrywanie wideo |
|
Format plików |
AVCHD progresywny, AVCHD, MP4 |
Wideo 4K |
3840 x 2160 pikseli, 30p (4K: 100 Mb/s / MP4) (wydajność matrycy to 30 kl./s) (AAC) / 3840 x 2160 pikseli, 25p (4K: 100 Mb/s / MP4) (wyjście matrycy wynosi 25 kl./s) (AAC) |
Film wideo HD |
1920 x 1080 pikseli, 50p (FHD: 28 Mb/s / AVCHD) (wyjście matrycy wynosi 50 kl./s) (Dolby)/1920 x 1080 pikseli, 50i (FHD: 24 Mb/s / AVCHD) (wydajność matrycy to 25 kl./s) (Dolby)/1920 x 1080 pikseli, 50i (FHD: 17 Mb/s / AVCHD) (wyjście matrycy wynosi 50 kl./s) (Dolby)/1920 x 1080 pikseli, 60p (FHD: 28 Mb/s / MP4) (wyjście matrycy wynosi 60 kl./s) (AAC)/1920 x 1080 pikseli, 50p (FHD: 28 Mb/s / MP4) (wyjście matrycy wynosi 50 kl./s) (AAC)/1920 x 1080 pikseli, 30p (FHD: 20 Mb/s / MP4) (wyjście matrycy wynosi 30 kl./s) (AAC)/1920 x 1080 pikseli, 25p (FHD: 20 Mb/s / MP4) (wyjście matrycy wynosi 25 kl./s) (AAC)/1280 x 720 pikseli, 30p (HD: 10 Mb/s / MP4) (wydajność matrycy to 30 kl./s) (AAC)/1280 x 720 pikseli, 25p (HD: 10 Mb/s / MP4) (wyjście matrycy wynosi 25 kl./s) (AAC) |
Film wideo o dużej częstotliwości |
1280 x 720 pikseli, 25p (HD: MP4) (wyjście sygnału przetwornika 100 kl./s)/640 x 480 pikseli, 25p (VGA: MP4) (wyjście sygnału przetwornika 200 kl./s) |
max. czas (AVCHD) *2 |
FHD/60p, FHD/50p: ok. 100 min/FHD/60i, FHD/50i: ok. 100 min |
max. czas (MP4) *2 |
4K/30p, 4K/25p: ok. 80 min/FHD/60p, FHD/50p: ok. 100 min |
Faktyczny czas (AVCHD)*2 |
FHD/60p, FHD/50p: ok. 50 min/FHD/60i, FHD/50i: ok. 50 min |
Faktyczny czas (MP4)*2 |
4K/30p, 4K/25p: ok. 40 min/FHD/60p, FHD/50p: ok. 50 min |
Zoom w trakcie filmowania |
Tak |
Parametry ekspozycji |
|
Ekspozycja |
Program AE, Priorytet przysłony AE, Priorytet migawki AE, Manualny |
Kompensacja ekspozycji |
1/3 stopnia EV, +/-5 EV (+/-3 EV dla filmów) |
Pomiar światła |
Inteligentny wielopunktowy / Centralnie ważony / Punktowy |
Czułość ISO |
Zdjęcia: Auto / i.ISO / 80 / 100 / 200 / 400 / 800 / 1600 / 3200 / 6400 (rozszerzony ISO)/Filmy: Auto / 80 / 100 / 200 / 400 / 800 / 1600 / 3200/(Zmiana z krokiem 1/3 EV) |
Zdjęcia |
|
Format plików |
Zdjęcia: JPEG (DCF/Exif2.3) / RAW |
Zapis zdjęć |
4896x3672 (18M) (L) / 3456x2592 (9M) (M) / 2400x1800 (4,5M) (S)/4896x3264 (16M) (L) / 3456x2304 (8M) (M) / 2400x1600 (4M) (S)/4896x2752 (13,5M) (L) / 3840x2160 (8M) (M) / 1920x1080 (2M) (S)/3664x3664 (13.5M) (L) / 2592x2592 (7M) (M) / 1824x1824 (3,5M) (S) |
Jakość obrazu |
RAW / RAW+Fine / RAW+Standard / Fine / Standardowa |
Balans bieli |
Auto / Daylight / Cloudy / Shade / Incandescent / Flash / White Set1 / White Set2 / White Set3 / White Set4 / Color Temperature/(regulacja 2-osiowa) |
Style zdjęć |
Standardowe, Żywe, Naturalne, Czarno-białe, Krajobraz, Portret, Własne |
Bracketing AE |
3, 5, 7 zdjęcia co 1/3, 2/3 lub 1 stopniu EV, maks. +/-3 EV |
Bracketing balansu bieli |
3 ekspozycje w osi niebieski/bursztynowy lub purpura/zielony |
Samowyzwalacz |
2 s / 10 s / 10 s (3 obrazy) |
Cyfrowa korekcja czerwonych oczu |
Tak (wł./wył.) |
Wizjer |
|
Parametry |
Wizjer LVF (Live View Finder) 0,20" (odpowiednik 1166 tys. punktów), pole widzenia: około 100%, obiektyw 19,6 x/Powiększenie: około 2,59 x / 0,46 x (odpowiednik aparatu 35 mm) |
Wyświetlacz LCD |
|
Wielkość |
Wyświetlacz TFT LCD 3" (7,5 cm), 1040 tys. punktów/Statyczne sterowanie dotykowe/Pole widzenia: Ok. 100%, szeroki kąt widzenia, powłoka antyodblaskowa |
Tryb odtwarzania |
Wszystko, pokaz slajdów, filtrowanie odtwarzania (tylko zdjęcia, tylko filmy, 4K PHOTO, Post Focus, wybór kategorii, ulubione), kalendarz |
Miniatury / Odtwarzanie z powiększeniem |
12 lub30 miniatur / Tak |
Ustawianie ulubionych / Obracanie obrazu |
Tak / Tak |
Wyświetlanie histogramu / Wyświetlanie rozjaśnień |
Tak / Tak |
Ustawienie druku DPOF / Ustawienie zabezpieczenia |
Tak / Tak |
Pozostałe |
|
Wbudowany flesz |
Auto*, auto/redukcja czerwonych oczu*, wł. wymuszenie, wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu, tryb wyzwalania błysku lampy, tryb wyzwalania błysku lampy/redukcja czerwonych oczu, wył. wymuszenie * Tylko w trybie iA, iA+./Pierwsza synchronizacja kurtyny, druga synchronizacja kurtyny/0,3–14,1 m (Wide / ISO Auto), 1,5–6,1 m (Tele / ISO Auto) |
Nośniki zapisu |
Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC, karta pamięci SDXC/(Kompatybilne ze standardem UHS-I UHS Speed Class 3 Standard SDHC / SDXC) |
Wi-FI |
IEEE 802.11 b/g/n/Od 2412 MHz do 2462 MHz (kanały 1–11)/WPA / WPA2/Tryb Infrastruktura / WPS |
Mikrofon/głośnik |
Stereo / Mono |
Interfejs |
microHDMI typ D (*3), USB 2.0 Micro-B |
Zasilanie |
Akumulator Li-ion (7.2V, 895mAh, 6.5 Wh) (dołączony)/Ładowanie USB |
Czas pracy baterii (przybliżony) |
Około 330 zdjęć (wyświetlacz tylny), 240 zdjęć (LVF) (*1) |
Standardowe wyposażenie |
Zestaw akumulatorów, zasilacz sieciowy, kabel USB, pasek na ramię, pokrywa obiektywu, sznurek do pokrywy obiektywu |
Gabaryty |
|
Wymiary (Dł. x Wys. x Gł.) |
130,2 x 94,3 x 119,2 mm/(5,13 x 3,71 x 4,69 cala) |
Masa |
Około 616 g (1,36 funta) z baterią i kartą pamięci SD/Około 572 g (1.26 funta) bez baterii i karty pamięci SD |
*1
- Warunki fotografowania zgodnie ze standardem CIPA
- Temperatura: 23 st. C / Wilgotność: 50% wilg. względnej przy włączonym wyświetlaczu.
- Wykorzystując kartę pamięci SDHC Panasonic.
- Używając dołączonych baterii.
- rozpoczęcie nagrywania w czasie 30 s od momentu włączenia. (Jeśli układ optycznej stabilizacji obrazu jest włączony)
- Zdjęcia z pełnym błyskiem lampy co 30 sekund przy co drugim zdjęciu.
- Przy przesuwaniu dźwigni zoomu z Tele do Wide lub odwrotnie przy każdym zdjęciu.
- Pojemność może zmieniać się w zależności od czasu przerw w nagrywaniu.
- Jeśli przerwa jest dłuższa pojemność spada.
- CIPA jest skrótem od pierwszych liter [Camera & Imaging Products Association].
*2
- W przypadku nagrywania filmów należy używać kart pamięci SD o klasie szybkości 4 lub wyższej.
- Do nagrywania filmów w formacie [MP4] w rozdzielczości [4K] lub [4K PHOTO] należy używać kart SD o klasie szybkości „UHS-I Speed Class 3 (U3)”. (Klasa szybkości kart SD to standard odnoszący się do ciągłego zapisu danych na karcie).
– Nagrywanie w trybie [AVCHD] zatrzyma się, gdy ciągły czas nagrania przekroczy 29 minut i 59 sekund.
– Nagrywanie w formacie [MP4] w trybie [4K] zatrzyma się, gdy ciągły czas nagrania przekroczy 15 minut.
– W przypadku użycia karty pamięci SDHC: można kontynuować nagrywanie bez przerywania, nawet gdy rozmiar pliku przekroczy 4 GB, ale plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części.
– W przypadku użycia karty pamięci SDXC: można nagrać film w jednym pliku.
- Nagrywanie w formacie [MP4] w trybach [FHD] [HD] i Wysoka szybkość zatrzyma się, gdy ciągły czas nagrania przekroczy 29 minut i 59 sekund. Można kontynuować nagrywanie bez przerywania, nawet gdy rozmiar pliku przekroczy 4 GB, ale plik z filmem zostanie podzielony na części, które będą nagrywane i odtwarzane osobno.
- W warunkach pracy przy temperaturze 23 oC (73.4 oF) oraz wilgotności 50%RH.
- Czas zapisu zależny jest od sposobu nagrywania oraz ilości przerw w zapisie
- Rzeczywisty czas nagrywania to czas przy powtarzających się czynnościach, takich jak włączanie/wyłączanie zasilania [ON] / [OFF], uruchamianie / zatrzymywanie nagrywania, operacje zoom itp.
*3
W przypadku sygnału wideo [4K] należy użyć kabla HDMI z logo HDMI i opisanego jako zgodny z 4K.
źródło: www.panasonic.com
Napisz komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
3 Komentarze do artykułów
Qwer Ty 2017-02-04
Ktoś to jeszcze kupuje????Foto My Life 2017-02-02
Myśle, że lepiej wydać kilka złotych więcej na małą lustrzankę...Dar K 2017-02-02
Porównanie do FZ2000 raczej nie trafione. To jednak sprzęt z zupełnie innej półki.