O Panasonic Lumix FZ82 słów kilka...

O Panasonic Lumix FZ82 słów kilka...

 

Tym, co wyróżnia ten aparat to oczywiście obiektyw. Jest to 60-krotny zoom o baaaardzo szerokim zakresie 20–1200 mm (odpowiednik dla 35 mm). Należy zwrócić uwagę na szeroki kąt, bo niewielu producentów decyduje się na 20 mm na szerokim kącie. Dlaczego? Bo taki obiektyw ma ok. 140% szerszy kąt widzenia niż i tak już szeroki obiektyw o ogniskowej 24 mm - a to kosztuje!

Myślę jednak, że w tym względzie Panasonic dobrze kombinuje...Model FZ82 jest bardzo podobny do flagowego superzooma FZ2000. W tamtym modelu Panasonic zaimplementował sporą jak na kompakt, bo 1-calową matrycę oraz obiektyw LEICA DC VARIO-ELMARIT o ogniskowych 24-480 mm. W modelu FZ82 mamy do czynienia ze znacznie mniejszą matrycą a więc skonstruowanie w miarę dobrego obiektywu zmiennoogniskowego jest dużo łatwiejsze a co za tym idzie sporo tańsze...  Panasonic w nowym FZ82 oferuje więc stabilizowany obiektyw LUMIX DC VARIO z 60-krotnym zoomem optycznym.

Wracając do matrycy - to nowy kompakt został wyposażony w 18,1-megapikselową matrycę MOS o fizycznym rozmiarze 1/2.3 cala. Trochę żal, że nie jest to 1-calowa matryca, bo wydaje się to w tej chwili najlepszy wybór do kompaktów, ale rozumiem, że cena i możliwość skonstruowania taaaakiego zooma wymusiła taką konfigurację. Do tego dołożono proces obrazu Venus Engine, więc aparat i tak wygląda na papierze całkiem nieźle.

W nowym modelu, jak zapowiada producent, zaskoczy nas szybki i precyzyjny autofokus z technologią DFD (Depth From Defocus) skracającą czas ustawiania ostrości. Oblicza on odległość od fotografowanego obiektu poprzez porównanie 2 zdjęć o różnych poziomach ostrości przy szybkiej prędkości wymiany sygnału wynoszącej 240 kl./s. W efekcie ustawienie autofokusa trwa mniej więcej 0,09 sekundy. Im dłuższa ogniskowa, tym korzystniejsza jest ta opcja. Ile w tym prawdy? Nie umiem Wam powiedzieć, ale Panasonic i cała branża „bez lustra” w ostatnim czasie dokonała ogromnego postępu w zakresie szybkiego pomiaru odległości...

Aparat LUMIX FZ82 umożliwia również robienie zdjęć seryjnych (tryb burst) z prędkością 10 kl./s przy AFS lub 6 kl./s dla AFC (ostrość można ustawiać również na ekranie dzięki dotykowemu interfejsowi).

Jeśli Panasonic - to nie możemy pominąć funkcji filmowania. Aparat LUMIX FZ82 nagrywa pliki wideo w rozdzielczości QFHD 4K (3840 x 2160 pix). Oczywiście jeśli 4K to i szereg funkcji pochodnych tj.: zdjęcia w rozdzielczości 4K (do 150 klatek w ciągu 5 sekund z prędkością 30 kl./s), Focus Stacking, Post Focus, Light Composition oraz 4K Live Cropping (przycinanie wielkości kadru na żywo). Użytkownik nowego LUMIXA FZ82 może również skorzystać z różnych opcji nagrywania filmów: High Speed Video (wideo w dużej prędkości), Time Lapse (opóźnienie czasowe) oraz Stop Motion Animation (animacje poklatkowe).

Aparat LUMIX FZ82 wyposażono w tylny wyświetlacz o rozdzielczości 1040 tys. pikseli z systemem sterowania dotykowego oraz elektroniczny wizjer o wielkości 0,2 cala i rozdzielczości 1170 tys. pikseli (odświeżanie 60 kl./s).

 

Panasonic Lumix FZ82 test, opinie, recenzje

 

Poniżej macie pełną specyfikację podaną przez producenta.

Matryca

 

Rozdzielczość

18.1 Mpix

Wielkość CCD / Liczba pikseli / Filtr

1/2.3 cala MOS Sensor / 18.9 Total Megapixels / Primary Color Filter

Obiektyw

 

Zakres przysłony

F2.8 - 5.9 / Wielostopniowa przysłona listkowa (F2.8 - 8.0 (W), F5.9 - 8.0 (T))

Zoom optyczny

60x

Długość ogniskowej

f = 3,58 - 215 mm, co odpowiada:

  • 20–1200 mm w aparacie 35 mm w formacie 4:3
  • 21–1260 mm w aparacie 35 mm w formacie 3:2
  • 22–1320 mm w aparacie 35 mm w formacie 16:9
  • 23–1380 mm w aparacie 35 mm w formacie 1:1
  • 28–1680 mm w aparacie 35 mm przy rejestrowaniu w formacie 4K PHOTO
  • 28–1680 mm w aparacie 35 mm przy nagrywaniu wideo w formacie 4K
  • 22–1320 mm w aparacie 35 mm przy nagrywaniu wideo w formacie FHD/HD

Ekstra zoom optyczny (EZ)

84x (4:3 / 9M (M)), 122x (4:3 / 4,5M (S))

Inteligentny zoom

120x

Budowa

LUMIX DC VARIO/14 elementów w 12 grupach/(6 soczewek asferycznych / 9 powierzchni asferycznych / 3 soczewki ED)

Optyczny stabilizator obrazu O.I.S.

POWER O.I.S. (wł. z trybem aktywnym (tylko przy filmach) / wył.)

Zoom cyfrowy

Max. 4x (gdy zoom cyfrowy stosowany jest jednocześnie z inteligentnym zoomem, współczynnik zoomu może być tylko zwiększony do 2x)

Kompatybilność obiektywów konwertujących

Tak

Auto Focus

 

Zakres ustawiania ostrości

Normalny: Najkrótsza ogniskowa 30 cm – nieskończoność / Najdłuższa ogniskowa 150 cm – nieskończoność/AF Macro / MF /Inteligentny tryb Auto /Filmowanie: Wide 1 cm - do nieskończoności / Tele 150 cm - do nieskończoności

Lampa wspomagająca AF

Tak (wł./wył.)

Ostrość

AF / AF makro / Makro Zoom * Każdy dostępny z AFS (pojedynczy) / AFF (elastyczny) / AFC (ciągły)/Szybki AF, Ciągły AF (podczas nagrywania filmu), funkcje Touch AF/AE, Touch Pad AF, Touch Shutter (migawka dotykowa), MF Assist, Touch MF Assist, AF+MF, Focus Peaking, One Shot AF (ustawienie przycisku Fn w menu niestandardowym na AF-ON), Low Light AF

Post Focus

Tak

Focus Stacking

Tak

Pomiar AF

Wykrywanie twarzy/oczu / Śledzenie / 49-obszarowy / tryb Custom Multi / 1-obszarowy / funkcja Pinpoint/(Dostępny pełny obszar wyświetlacza)

Migawka

 

Czas otwarcia migawki [Zdjęcia]

Zdjęcia:/Około 4 - 1/2 000 sekundy (migawka mechaniczna)/Około 1 - 1/16 000 sekundy (migawka elektroniczna)/Artystyczny nocny pejzaż (około 60 sekund)

Czas otwarcia migawki [Film]

Film:/Około 1/25 - 1/16 000 sekundy/Około 1/2 - 1/16 000 sekundy (tryb Creative Video M / tryb MF)

Tryby

 

Pokrętło trybu

Inteligentna automatyka, P, A, S, M, Creative Video, C (własne), panorama, podgląd scen, Creative Control

Tryb kreatywnych ustawień

Ekspresyjne / retro / dawne czasy / jasne tony / ciemne tony / sepia / monochromatyczne / dynamiczne monochromatyczne / surowe monochromatyczne / gładkie monochromatyczne / impresjonizm / wysokodynamiczne / cross process / efekt zabawki / zabawka-pop art / bleach bypass / efekt miniatury / delikatna ostrość / fantasy / filtr gwiazdkowy / kolor punktowy / światło słoneczne (22 filtrów)

Tryb scen zdjęciowych

Ostry portret, Gładka skóra, Miękkie podświetlenie, Ostre pod światło, Relaks, Słodka twarz dziecka, Wyrazista sceneria, Błękitne niebo, Romantyczny zachód słońca, Jaskrawy zachód słońca, Połyskująca woda, Ostry nocny pejzaż, Chłodne nocne niebo, Ciepła noc, Artystyczny nocny pejzaż, Iluminacje, Zdjęcie nocne z ręki, Ostry nocny portret, Rozmyty kwiat, Apetyczne jedzenie, Deser, Zatrzymany ruch zwierzęcia, Ostre zdjęcie sportowe, Monochromatyczne

Tryb ciągłego fotografowania (w przybliżeniu)

  • [AFS] H: 10 klatek/s, M: 6 klatek/s (z funkcją Live View), L: 2 klatki/s (z funkcją Live View)
  • [AFC] H: 6 kl./s, M: 6 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s(z funkcją Live View)

Tryb zdjęć 4K (*2)

  • 4K Burst: 30 klatek/sekundę - maks. 15 minut
  • 4K Burst (S/S): 30 kl./s. - maks. 15 minut
  • 4K Pre-Burst: 30 kl./s. - ok. 2 sekund

Nagrywanie wideo

 

Format plików

AVCHD progresywny, AVCHD, MP4

Wideo 4K

3840 x 2160 pikseli, 30p (4K: 100 Mb/s / MP4) (wydajność matrycy to 30 kl./s) (AAC) / 3840 x 2160 pikseli, 25p (4K: 100 Mb/s / MP4) (wyjście matrycy wynosi 25 kl./s) (AAC)

Film wideo HD

1920 x 1080 pikseli, 50p (FHD: 28 Mb/s / AVCHD) (wyjście matrycy wynosi 50 kl./s) (Dolby)/1920 x 1080 pikseli, 50i (FHD: 24 Mb/s / AVCHD) (wydajność matrycy to 25 kl./s) (Dolby)/1920 x 1080 pikseli, 50i (FHD: 17 Mb/s / AVCHD) (wyjście matrycy wynosi 50 kl./s) (Dolby)/1920 x 1080 pikseli, 60p (FHD: 28 Mb/s / MP4) (wyjście matrycy wynosi 60 kl./s) (AAC)/1920 x 1080 pikseli, 50p (FHD: 28 Mb/s / MP4) (wyjście matrycy wynosi 50 kl./s) (AAC)/1920 x 1080 pikseli, 30p (FHD: 20 Mb/s / MP4) (wyjście matrycy wynosi 30 kl./s) (AAC)/1920 x 1080 pikseli, 25p (FHD: 20 Mb/s / MP4) (wyjście matrycy wynosi 25 kl./s) (AAC)/1280 x 720 pikseli, 30p (HD: 10 Mb/s / MP4) (wydajność matrycy to 30 kl./s) (AAC)/1280 x 720 pikseli, 25p (HD: 10 Mb/s / MP4) (wyjście matrycy wynosi 25 kl./s) (AAC)

Film wideo o dużej częstotliwości

1280 x 720 pikseli, 25p (HD: MP4) (wyjście sygnału przetwornika 100 kl./s)/640 x 480 pikseli, 25p (VGA: MP4) (wyjście sygnału przetwornika 200 kl./s)

max. czas (AVCHD) *2

FHD/60p, FHD/50p: ok. 100 min/FHD/60i, FHD/50i: ok. 100 min

max. czas (MP4) *2

4K/30p, 4K/25p: ok. 80 min/FHD/60p, FHD/50p: ok. 100 min

Faktyczny czas (AVCHD)*2

FHD/60p, FHD/50p: ok. 50 min/FHD/60i, FHD/50i: ok. 50 min

Faktyczny czas (MP4)*2

4K/30p, 4K/25p: ok. 40 min/FHD/60p, FHD/50p: ok. 50 min

Zoom w trakcie filmowania

Tak

Parametry ekspozycji

 

Ekspozycja

Program AE, Priorytet przysłony AE, Priorytet migawki AE, Manualny

Kompensacja ekspozycji

1/3 stopnia EV, +/-5 EV (+/-3 EV dla filmów)

Pomiar światła

Inteligentny wielopunktowy / Centralnie ważony / Punktowy

Czułość ISO

Zdjęcia: Auto / i.ISO / 80 / 100 / 200 / 400 / 800 / 1600 / 3200 / 6400 (rozszerzony ISO)/Filmy: Auto / 80 / 100 / 200 / 400 / 800 / 1600 / 3200/(Zmiana z krokiem 1/3 EV)

Zdjęcia

 

Format plików

Zdjęcia: JPEG (DCF/Exif2.3) / RAW

Zapis zdjęć

4896x3672 (18M) (L) / 3456x2592 (9M) (M) / 2400x1800 (4,5M) (S)/4896x3264 (16M) (L) / 3456x2304 (8M) (M) / 2400x1600 (4M) (S)/4896x2752 (13,5M) (L) / 3840x2160 (8M) (M) / 1920x1080 (2M) (S)/3664x3664 (13.5M) (L) / 2592x2592 (7M) (M) / 1824x1824 (3,5M) (S)

Jakość obrazu

RAW / RAW+Fine / RAW+Standard / Fine / Standardowa

Balans bieli

Auto / Daylight / Cloudy / Shade / Incandescent / Flash / White Set1 / White Set2 / White Set3 / White Set4 / Color Temperature/(regulacja 2-osiowa)

Style zdjęć

Standardowe, Żywe, Naturalne, Czarno-białe, Krajobraz, Portret, Własne

Bracketing AE

3, 5, 7 zdjęcia co 1/3, 2/3 lub 1 stopniu EV, maks. +/-3 EV

Bracketing balansu bieli

3 ekspozycje w osi niebieski/bursztynowy lub purpura/zielony

Samowyzwalacz

2 s / 10 s / 10 s (3 obrazy)

Cyfrowa korekcja czerwonych oczu

Tak (wł./wył.)

Wizjer

 

Parametry

Wizjer LVF (Live View Finder) 0,20" (odpowiednik 1166 tys. punktów), pole widzenia: około 100%, obiektyw 19,6 x/Powiększenie: około 2,59 x / 0,46 x (odpowiednik aparatu 35 mm)

Wyświetlacz LCD

 

Wielkość

Wyświetlacz TFT LCD 3" (7,5 cm), 1040 tys. punktów/Statyczne sterowanie dotykowe/Pole widzenia: Ok. 100%, szeroki kąt widzenia, powłoka antyodblaskowa

Tryb odtwarzania

Wszystko, pokaz slajdów, filtrowanie odtwarzania (tylko zdjęcia, tylko filmy, 4K PHOTO, Post Focus, wybór kategorii, ulubione), kalendarz

Miniatury / Odtwarzanie z powiększeniem

12 lub30 miniatur / Tak

Ustawianie ulubionych / Obracanie obrazu

Tak / Tak

Wyświetlanie histogramu / Wyświetlanie rozjaśnień

Tak / Tak

Ustawienie druku DPOF / Ustawienie zabezpieczenia

Tak / Tak

Pozostałe

 

Wbudowany flesz

Auto*, auto/redukcja czerwonych oczu*, wł. wymuszenie, wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu, tryb wyzwalania błysku lampy, tryb wyzwalania błysku lampy/redukcja czerwonych oczu, wył. wymuszenie * Tylko w trybie iA, iA+./Pierwsza synchronizacja kurtyny, druga synchronizacja kurtyny/0,3–14,1 m (Wide / ISO Auto), 1,5–6,1 m (Tele / ISO Auto)

Nośniki zapisu

Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC, karta pamięci SDXC/(Kompatybilne ze standardem UHS-I UHS Speed Class 3 Standard SDHC / SDXC)

Wi-FI

IEEE 802.11 b/g/n/Od 2412 MHz do 2462 MHz (kanały 1–11)/WPA / WPA2/Tryb Infrastruktura / WPS

Mikrofon/głośnik

Stereo / Mono

Interfejs

microHDMI typ D (*3), USB 2.0 Micro-B

Zasilanie

Akumulator Li-ion (7.2V, 895mAh, 6.5 Wh) (dołączony)/Ładowanie USB

Czas pracy baterii (przybliżony)

Około 330 zdjęć (wyświetlacz tylny), 240 zdjęć (LVF) (*1)

Standardowe wyposażenie

Zestaw akumulatorów, zasilacz sieciowy, kabel USB, pasek na ramię, pokrywa obiektywu, sznurek do pokrywy obiektywu

Gabaryty

 

Wymiary (Dł. x Wys. x Gł.)

130,2 x 94,3 x 119,2 mm/(5,13 x 3,71 x 4,69 cala)

Masa

Około 616 g (1,36 funta) z baterią i kartą pamięci SD/Około 572 g (1.26 funta) bez baterii i karty pamięci SD

 

*1

- Warunki fotografowania zgodnie ze standardem CIPA

- Temperatura: 23 st. C / Wilgotność: 50% wilg. względnej przy włączonym wyświetlaczu.

- Wykorzystując kartę pamięci SDHC Panasonic.

- Używając dołączonych baterii.

- rozpoczęcie nagrywania w czasie 30 s od momentu włączenia. (Jeśli układ optycznej stabilizacji obrazu jest włączony)

- Zdjęcia z pełnym błyskiem lampy co 30 sekund przy co drugim zdjęciu.

- Przy przesuwaniu dźwigni zoomu z Tele do Wide lub odwrotnie przy każdym zdjęciu.

- Pojemność może zmieniać się w zależności od czasu przerw w nagrywaniu.

- Jeśli przerwa jest dłuższa pojemność spada.

- CIPA jest skrótem od pierwszych liter [Camera & Imaging Products Association].

 

*2

- W przypadku nagrywania filmów należy używać kart pamięci SD o klasie szybkości 4 lub wyższej.

- Do nagrywania filmów w formacie [MP4] w rozdzielczości [4K] lub [4K PHOTO] należy używać kart SD o klasie szybkości „UHS-I Speed Class 3 (U3)”. (Klasa szybkości kart SD to standard odnoszący się do ciągłego zapisu danych na karcie).

– Nagrywanie w trybie [AVCHD] zatrzyma się, gdy ciągły czas nagrania przekroczy 29 minut i 59 sekund.

– Nagrywanie w formacie [MP4] w trybie [4K] zatrzyma się, gdy ciągły czas nagrania przekroczy 15 minut.

– W przypadku użycia karty pamięci SDHC: można kontynuować nagrywanie bez przerywania, nawet gdy rozmiar pliku przekroczy 4 GB, ale plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części.

– W przypadku użycia karty pamięci SDXC: można nagrać film w jednym pliku.

- Nagrywanie w formacie [MP4] w trybach [FHD] [HD] i Wysoka szybkość zatrzyma się, gdy ciągły czas nagrania przekroczy 29 minut i 59 sekund. Można kontynuować nagrywanie bez przerywania, nawet gdy rozmiar pliku przekroczy 4 GB, ale plik z filmem zostanie podzielony na części, które będą nagrywane i odtwarzane osobno.

- W warunkach pracy przy temperaturze 23 oC (73.4 oF) oraz wilgotności 50%RH.

- Czas zapisu zależny jest od sposobu nagrywania oraz ilości przerw w zapisie

- Rzeczywisty czas nagrywania to czas przy powtarzających się czynnościach, takich jak włączanie/wyłączanie zasilania [ON] / [OFF], uruchamianie / zatrzymywanie nagrywania, operacje zoom itp.

*3

W przypadku sygnału wideo [4K] należy użyć kabla HDMI z logo HDMI i opisanego jako zgodny z 4K.

 

 

źródło: www.panasonic.com

3 Komentarze do artykułów

  • Qwer Ty

    Qwer Ty 2017-02-04

    Ktoś to jeszcze kupuje????
  • Foto My Life

    Foto My Life 2017-02-02

    Myśle, że lepiej wydać kilka złotych więcej na małą lustrzankę...
  • Dar K

    Dar K 2017-02-02

    Porównanie do FZ2000 raczej nie trafione. To jednak sprzęt z zupełnie innej półki.

Napisz komentarz

Musisz być zalogowany  aby opublikować komentarz.


Kategorie Bloga

Tags

Ostatni komentarz

Porównaj
Kontynuuj Porównaj